Na webových stránkách Valašského deníku se v anketě k dotazu: Jak hodnotíte nápad - lanovku vedoucí z centra města do sídliště Sychrov?, vyjádřilo přes osm set čtenářů. Bezmála pětistovka považuje její stavbu za dobrý nápad.

Z průběžného výsledku ankety byl mile překvapený starosta Vsetína Jiří Růžička.

„To je pěkné. Lanovka je pořád jeden z uvažovaných způsobů, jak vyřešit dopravu na Sychrov. V současné době čekáme na vyjádření poskytovatele dotace, jestli je možné získat na stavbu peníze,“ vysvětlil starosta.

Popřel, že by bylo o lanovce rozhodnuto.

„Poplašné zprávy, ve kterých se objevilo, že už máme projekt a všechno je hotové, se nezakládají na pravdě. Příslušný orgán teprve posuzuje materiály, které jsme zaslali. Nedokážu ale říci, kdy se dozvíme výsledek,“ doplnil Růžička.

Ne všichni vnímají lanovku jako turistickou atrakci, která navíc pomůže vyřešit dopravu na sídliště v kopci.

„To je vyložená kravina. Kudy by ji tady chtěli vést? Starší generace bude mít strach do toho vlézt. S tím nebude jezdit skoro nikdo, nevyplatí se to,“ hodnotil Sychrovan Vlastimil Prokop s tím, že by radnice měla dát peníze raději na parkovací místa.

Lanovku by naopak velmi uvítal vsetínský maratonec, běžkař a cyklista Jan Talaš.

„Je to nejmodernější doprava, čistá, rychlá s celou řadou výhod. Mohly by jí využívat děti ve školce, školáci by vyjeli na hodinu tělocviku na kopec, na který by se tím pádem dostali třeba i vozíčkáři,“ vypočítával Talaš.

Také by sem mohli jezdit turisti z celé republiky.

„Můžou pokračovat na hřebenovky, pěší na Cáb, cyklisti a běžkaři na Bumbálku. V Rakousku je lanovka v každém městečku. Vsetín by se tím zvedl, byla by to fantazie,“ rozplýval se Talaš s tím, že je třeba využít dotaci, pokud je k mání.

Ve hře je několik variant. V ekonomické studii vychází nejlépe ta s nástupem v rohu náměstí Svobody, nebo rohu Panské zahrady. Cílová zastávka by byla v polovině sídliště. Na stole je i přestupní varianta s mezizastávkou u Jednoty na Sychrově.

„Ta se jeví nejzajímavěji z hlediska dopravního modelu, ale je nejdražší. Přestupní uzel to jsou dvě lanovky a dvojnásobné náklady,“ uzavřel starosta Jiří Růžička s tím, že vše musí patřičně vypadat a musí zapadnout do městského stylu.