Důkladná statická prohlídka totiž odhalila zásadní až devastující poškození a statik doporučil most zbourat. Tento týden informaci potvrdil starosta města Jiří Růžička.

Na skryté vady se přišlo až při opravě

Lávka u průmyslovky je kvůli opravám už měsíc uzavřená. Práce ale nyní nepokračují.

„Před zahájením stavebních prací statici dostupnými způsoby lávku podrobně ohledali. Součástí následných oprav pak ale byla detailní diagnostika komorových nosníků a kotevní oblasti, která ukázala, že nosná konstrukce je v horším stavu, než se statici domnívali,“ uvedl Jiří Růžička s tím, že jde o skryté vady, které nikdo nemohl před obnažením konstrukce předpokládat.

„Most nevykazoval žádné vnější známky problému,“ poznamenal Růžička.

Lávku pro pěší a cyklisty přes řeku Bečvu u střední průmyslové školy strojnické ve Vsetíně čeká rekonstrukce za 20 milionů korun.
Chátrající lávku u vsetínské průmyslovky čeká oprava. Začíná tento týden

Podle projektanta Martina Mynaříka, který zprávu z diagnostiky vypracoval, vykazuje lávka fatální chyby. Zjištěné závady zároveň neodpovídají dochované projektové dokumentaci.

„Nosná konstrukce lávky nemá žádnou izolaci proti vodě, většina hlavních nosných lan, nacházejících se v nosné konstrukci, je dílem zcela zkorodovaná a nevykazuje žádné přepětí. Sondy také odhalily nulové zainjektování kanálků a také nedostatečnou vrstvu betonu kryjící nosnou část konstrukce,“ popsal stav lávky Mynařík.

Rozhodne další nezávislý posudek

Práce na opravě mostu bylo proto nutné zastavit. A doporučení odborníka zní: lávku zbourat. Vedení radnice však s demolicí ještě vyčkává. Chce mít toto řešení jako jediné možné potvrzené ještě dalším odborníkem.

„Zadali jsme další nezávislý posudek, který by měl být hotov v průběhu července. Počkáme na jeho výsledek, který stanoví, zda budeme nuceni lávku skutečně zdemolovat a postavit novou,“ potvrdil starosta Růžička.

Starosta Vsetína také upozornil, že vstup na staveniště je přísně zakázán: most je v havarijním stavu a je zakázáno po něm procházet.

Vítězný návrh autorů Miroslava Molla, Jiřího Příhody a Soni Stromšíkové na budoucí podobu areálu bývalé Křižanovy pily ve Valašském Meziříčí z roku 2020.
Dopravní terminál i nový úřad. Proměna Křižanovy pily má stát 800 milionů

„Vyzývám proto všechny pěší, aby nepřekonávali zabezpečení stavby a využili trasu přes lávku v Panské zahradě, lávku přes Jasenický potok v ulici U Koupaliště od Smetanovy ulice nebo po chodníku kolem Kostka školy od křižovatky U Růžičků. Pohybovat se po lávce u průmyslovky je momentálně velmi nebezpečné. Dodržování zákazu vstupu pravidelně kontrolují strážníci městské policie,“ zdůraznil Růžička.