„Vedle toho, že jsou moderní, klimatizované a bezbariérové jako velké autobusy, dokážou díky menším rozměrům lépe obsloužit i užší ulice města. Právě s jejich využitím do budoucna počítáme při rozšíření linek MHD na sídlištích,“ uvedl starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek.

Nové midibusy měly jezdit už v červnu, do provozu se je ale podařilo nasadit až nyní. Podle Stanislava Brožka, ředitele osobní autobusové dopravy společnosti TQM holding, která v Meziříčí zajišťuje provoz MHD, je na vině vývoj světové ekonomiky i válka na Ukrajině.

„V době, kdy jsme světové výrobce autobusů poptávali na dodání dvou midibusů s konkrétní specifikací vhodnou pro MHD ve Valašském Meziříčí, byla jediným výrobcem turecká společnost BMC. I přes včasné uzavření kupní smlouvy a ujištění o dodávce došlo kvůli k prodlení,“ popsal situaci Stanislav Brožek.

Karlovský gastrofestival 2018
Dvakrát jej zhatil covid, do třetice ekonomika. Karlovský gastrofestival nebude

Dvojice malokapacitních autobusů není jedinou novinkou. Radnice nechala upravit čas ranních spojů 4 a 5 na lince číslo 10. Změny mají zajistit lepší dostupnost MHD pro školáky z lokality Kouty.

Městskou hromadnou dopravu ve Valašském Meziříčí provozuje od 12. června společnost TQM holding. Město s dopravcem podepsalo desetiletou smlouvu. MHD je pro cestující zdarma, radnice vyčíslila roční náklady na 21,3 milionu korun.

Částkou bezmála 4,2 milionu se na provozu podílejí sousední obce Krhová a Poličná. Nový vozový park tvoří 10 standardních „velkých“ třídveřových autobusů s délkou 12 metrů a dva speciální midibusy o délce 9 metrů.