Mnozí Meziříčané vnímají snahu nového vedení města s výhradami. „Hledají výhodnější možnosti, což je dobře. Slyšel jsem ale také, že provoz autobusů si chce radnice zajišťovat sama. Nemyslím si, že by to bylo správné. Úřad se má starat o jiné věci," vyjádřil se obyvatel města Antonín Benda.

Záměr radnice provozovat vlastní MHD má ale mezi lidmi z Valašského Meziříčí i své fanoušky. „Je to cesta k lepší využitelnosti a organizaci jednotlivých tras dopravy ve městě," poznamenala zase Tereza Dřevojánková.

Od roku 2018 budou podle úplánů radnice všechny spoje veřejné autobusové dopravy ve Valašském Meziříčí obsluhovat noví provozovatelé. „Vybereme je ve veřejné soutěži," uvedl vedoucí odboru komunálních služeb valašskomeziříč­ského městského úřadu Václav Chajdrna.

Možnými způsoby řešení dopravní obslužnosti se představitelé města zabývali i koncem minulého týdne. „Na stole je několik způsobů možného řešení," pověděl Valašskému deníku starosta města Robert Stržínek (ANO).

Jedním z nich je skutečně možnost zakoupení vlastních autobusů a jejich provozování některou ze stávajících společností města. „Představa je o menších autobusech, jejichž vytíženost by byla větší než u běžných vozidel. Také pohonné hmoty využívané pro jejich provoz bychom byli rádi, aby byly pro město výhodnější. Třeba plyn či elektrika. Ale nepředbíhejme. Je to složitá věc a musíme důsledně zvážit všechna pro i proti," řekl starosta.

Vedení města hledá také lepší provázanost MHD zejména s příměstskými linkami. Proto si k jednání přizvali krajského radního pro dopravu Jaroslava Kučeru (KSČM).

Představitelé Valašského Meziříčí projednali s radním Zlínského kraje ale také možnou podporu výstavby nového dopravního terminálu v areálu bývalé Křižanovy pily. Ten hraje v představách vedení města při zabezpečování MHD velmi důležité místo. „Stane se sjednocujícím prvkem veškeré osobní dopravy ve městě," informoval starosta.

Toho si jsou vědomi i krajští radní.

„Proto jsme stavbu dopravního terminálu zařadili mezi akce podporované Zlínským krajem. Pokud všechno dobře dopadne, pak by výstavba meziříčského terminálu mohla být až z pětaosmdesáti procent financována z evropských peněz," sdělil Valašskému deníku radní Jaroslav Kučera.

Další postup v této věci je však závislý především na dohodě města s vlastníky pozemků. S jejich zástupcem meziříčská radnice jedná a snaží se skloubit požadavky majitelů pozemků s finančními možnostmi města.

Změny v zabezpečení MHD se dotýkají také společnosti ČSAD Vsetín. Dopravce ve městě v současné době MHD zajišťuje.

„Výběrového řízení se zúčastníme. Ztráta pozice by jistě byla nepříjemná," uvedl ředitel společnosti Oldřich Holubář.

Uvažované kroky městského úřadu ve Valašském Meziříčí však ředitel vsetínského ČSAD blíže komentovat nechtěl.

„Je to plně v jeho kompetenci a mně nepřísluší, abych cokoli k tomu sděloval. Navíc nic ještě není rozhodnuto. Všechno je zatím v rovině úvah. Nejde o jednoduchý proces," dodal Oldřich Holubář.