V průběhu tohoto roku opustí svá místa čtrnáct úředníků. Zbývajících 161 však ještě nemá vyhráno. V následujícím roce plánují zastupitelé kvůli úsporným opatřením zrušit minimálně jedno další pracovní místo.

Propouštění zaměstnanců Městského úřadu má své zastánce i odpůrce. „Kdyby každý úředník pracoval tak, jako většina zaměstnaných lidí, vystačí si Městský úřad s polovinou. Ne-li třetinou tohoto počtu,“ uvítal propouštění člen internetové diskuze pod přezdívkou občan.

Ne všichni se však na úbytek zaměstnanců úřadu dívají pozitivně. „Evidentně nevíte, co mají všichni tito řadoví úředníci v náplni své práce. S plánovaným propouštěním toho budou mít na svých bedrech naloženo mnohem více,“ zastal se úředníků další z diskutujících pod jménem Anonym. „My, obyčejní občané, budeme ale pořád jenom brblat a nadávat. A ty jejich „ohromné výdělky bez práce“ jim závidět,“ dodal.

Podle tajemníka meziříčského Městského úřadu Josefa Matochy se propouštěním chtějí radní vyhnout snižování platů.

„Letos klesly platy úředníků o čtyři procenta. Do budoucna chceme mzdovou úroveň udržet. I když se rozpočet mezd sníží o dalších šest procent,“ sdělil Matocha.

O přesunu nebo odchodu několika pracovníků rozhodne procesní a personální audit meziříčského Městského úřadu. „Pokud to audity potvrdí, může na základě změny kvalifikačních předpokladů dojít k dalším personálním přeměnám,“ dodal.

Procesní audit, který začal v srpnu, hradí z velké části dotace z Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost. Finanční podpora přesahuje osm milionů korun. Cílem auditu je zpracování strategie na tři až pět let v návaznosti na strategický plán města. Následně bude projektový tým zjišťovat, zda některé činnosti nelze vykonávat efektivněji než doposud.

Iveta Barabášová