„Palačovská spojka je v přípravě. Předpokládáme, že stavět se začne za pět let," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Valašským Meziříčím projede třicet tisíc aut denně, čímž dochází ke znečišťování ovzduší a překračování hygienických limit hluku.

„To má dopad na zdraví obyvatel. Současná situace je prostě neúnosná," upozornil meziříčský starosta Jiří Částečka.

Kromě dopravní zátěže navíc cesty ve městě nesplňují požadavky bezpečnosti silničního provozu a jsou příčinou častých dopravních nehod s následky těžkých zranění nebo i úmrtí. „Musíme se spojit s dalšími městy a vyvinout takový tlak na ministerstvo, aby byly dodrženy původní termíny, stavba by měla být zahájena za dva roky," poznamenal Částečka s tím, že stavba odsunuta kvůli personálním turbulencím na ministerstvu dopravy.

Pětikilometrová spojinice Valašska s dálnicí by měla stát čtyři miliardy korun. „Pokud stát nemá peníze, měla by se postavit méně komfortní silnice, ale ne až za osm let. Situace v obcích, kterými projede denně deset tisíc aut je už neúnosná," řekl zmocněnec obcí pro stavbu Palačovské spojky Karel Hübl. Chtěl by oslovit starosty a stupňovat tlak na ministerstvo dopravy. „Obrátit se na soud nebo blokáda silnic by byla extrémním řešením, ale i s tím počítáme," řekl zmocněnec.

Palačovská spojka uleví také Lešné. „Těch kamionů tady jezdí opravdu hodně," řekl starosta Jiří Šnajdar.

Choryně zase bude vděčná, když se region napojí na dálnici. „Tranzitní doprava se nás dotýká jen okrajově, nicméně se těšíme, až to budeme mít blíže do Ostravy a Olomouce," poznamenal Lubomír Hadvičák.