Dotazník o 37 otázkách vyplnilo celkem 1483 účastníků kampaně Do práce na kole, tedy cyklisté, běžci i chodci.

„Hodnotili v něm podmínky pro jízdu na kole ve svém městě i pocit bezpečí. Například zda se po celý rok udržují cyklostezky, zda jezdí na kole všechny věkové kategorie, zda jsou pro cyklisty vhodně nastaveny semafory nebo jestli je jízda na kole v daném městě radost,“ přiblížila Hana Ondruchová z Odboru strategického rozvoje a projektů Městského úřadu Rožnov a koordinátorka kampaně na rožnovské radnici.

Ve zmiňovaném dotazníku brali také organizátoři v potaz podíl účastníků výzvy Do práce na kole vůči počtu obyvatel, nejvyšší pravidelnost bezmotorové dopravy a také organizační spolupráce na výzvě s koordinátory měst.

„Cílem je vyhecovat česká města k co nejaktivnějšímu zapojení do výzvy Do práce na kole a přinášet inspiraci úspěšným i méně úspěšným městům. Z vývoje počtu účastníků květnové výzvy je vidět, že zájem o udržitelnou dopravu roste,“ říká hlavní koordinátor projektu Do práce na kole Jan Haruda.

Připomněl, že kromě počtu jednotlivců zapojených do výzvy (letos necelých 20 tisíc) roste i počet firem (2737) a pořadatelských měst (45).

ROŽNOV PORAZIL  ZLÍN I PARDUBICE

Rožnov přebral vítěznou štafetu po Otrokovicích, které bodovaly v loňské anketě Cyklobarometr a letos skončily těsně druhé.

Právě na tzv. Cyklobarometr, kterým společnost Auto*Mat s Nadací Partnerství několik let poměřovala nejpříjemnější města pro cyklisty, letos soutěž o Cykloměsto roku navazuje. Zástupci vítězného Rožnova, druhých Otrokovic, třetího Zlína a čtvrtých Pardubic se za odměnu podívají do světové Mekky cyklistiky, do dánské Kodaně, a také Aarhusu. V Dánsku pak mohou členové výpravy načerpat novou inspiraci a know-how pro další rozvoj udržitelné mobility v jejich městě.

Do práce na kole
Letošní 9. ročník cyklistické akce Do práce na kole odstartoval prvním pracovním dnem v měsíci květnu. Přihlásilo se do něj téměř 20 tisíc lidí. Soutěžící ve dvou- až pětičlenných týmech bojovali v několika kategoriích zaměřených na pravidelnost, délku jízdy a další. Cílem akce je motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy včetně běhu a chůze.