„Budoucnost? Zatím se jí hrozíme. Uvidíme, jak vše bude fungovat,“ posteskla si Jindra Jankovičová, spolumajitelka květinářství Květinka, které se nachází v ulici Dlouhá přímo vedle budoucího zásobovacího vjezdu do nákupního centra.

„Předpokládám, že budeme mít kvůli zásobování Zlatého jablka potíže i s naším doplňováním zboží. Policisté mi řekli, že jakmile mi u obchodu zastaví nákladní auto, hned ho budou pokutovat,“ doplnila.

Podobný názor má i Anna Lišková, která bydlí v Dlouhé ulicí. „Zásobování? Bude to pro obyvatele středu Zlína velká zátěž. Na druhé straně se ale na nové nákupní centrum těšíme,“ řekla.

Investor i radnice obavy obyvatel uklidňují, kolaps dopravy prý nehrozí

Šimon Zemek, předseda představenstva společnosti REIN Holding, která projekt Zlatého jablka zastřešuje, obavy vyvrací. „Rozhodně by nemělo docházet k tomu, že by měly zásobovací vozy nějak zahlcovat dopravu v centru,“ řekl.

Stejný názor má i vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Magistrátu města Zlína Pavel Dohnal. „Ve Zlatém jablku budou jen drobné obchody, multikino a z toho vyplývá, že se patrně těžko můžeme bavit o desítkách nákladních aut, které by ho měly zásobovat. Objekt budou zásobovat jenom dodávky, a to navíc jen v omezené míře,“ pokračoval Dohnal.

Podle předsedy společnosti REIN Holding budou objekt zásobovat jen vozy střední kategorie. „Vždy, než auta přijedou, musí dopředu telefonovat a musí si dohodnout přesný čas. V podzemí navíc nikdy nebudou více než dva vozy,“ doplnil Zemek. Obchodní a zábavní centrum Zlaté jablko by mělo být otevřeno v dubnu tohoto roku. Návštěvníci v něm najdou ve čtyřech podlažích více než 70 obchodů.

Martin Lavay