Investorem stavby oficiálně zvané I/69 Vsetín, rampa Mostecká je Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Stavební práce má na starosti sdružení společností Strabag a Eurovia. Hodnota investice činí 220 milionů korun bez DPH.

„O úpravě křižovatky se mluví od roku 2008, možná déle. V roce 2015 pak došlo na startovní výstřel v podobě zpracování investičního záměru, který schválilo ministerstvo dopravy. Dnes po sedmi letech jsme se dočkali zahájení, stavět budeme do konce roku 2024,“ připomněl v pátek při slavnostním zahájení ředitel zlínské Správy ŘSD Karel Chudárek.

Zmíněná křižovatka patří dlouhodobě k dopravně nejrušnějším místům ve Vsetíně, kde často dochází k dopravním nehodám. Mnohé už skončily tragicky.

„Problematické je zejména odbočování vlevo (směrem od Valašského Meziříčí, pozn. red.) z frekventované silnice I/57. Vzniknou proto dvě nové větve křižovatky silnic I/57 a I/69, díky kterým odpadne nutnost přejíždět přes protisměrný jízdní pruh. Celý úsek bude po přestavbě výrazně bezpečnější a zásadně se zlepší i plynulost dopravy,“ představil stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Lávka přes Vsetínskou Bečvu na Cyklostezce Bečva v Janové.
Lávky na stezce do Karlovic čeká oprava, cyklisté musí počítat s omezení

Nové zastávky a úpravy chodníků

Nové křižovatkové větve budou napojeny na okružní křižovatku, která vznikne na silnici I/69 u polyfunkční budovy Kotovo.

Součástí stavby je také výstavba nových autobusových zastávek a úprava místních komunikací, chodníků a parkovacích ploch.

„Stavba, kterou máme před sebou, není jednoduchá. Její součástí je mimo jiné i rozsáhlá opěrná stěna pod místní částí Amerika, která bude místy až čtrnáct metrů vysoká,“ přiblížil Adam Beneš ze společnosti Strabag. Dodal, že stavební firmy mají na celkové dokončení a zprovoznění rampy Mostecká 540 dnů.

Do konce letošního roku budou probíhat přeložky inženýrských sítí a budování retenční nádrže. Tyto práce se zatím obejdou bez dopravního omezení.

„Do konce stavební sezony zatím předpokládáme, že bude provoz omezen a řízen semafory pouze po dobu několika dní na podzim. Další dopravní omezení, bez kterého se práce v příštím roce neobejdou, ještě upřesníme a řidičům včas sdělíme,“ doplnil ředitel Správy Zlín ŘSD ČR Karel Chudárek.

Návaznost na rekonstrukci nádraží

Pátečního zahájení stavby se vedle zástupců investora, projektanta, zhotovitele a Zlínského kraje zúčastnili také představitelé města Vsetín.

„Křižovatka nad čerpací stanicí Shell je velmi kritickým dopravním bodem. Často zde dochází k dopravním nehodám, z nichž mnohé bohužel končí tragicky. Proto jsem ráda, že se podařilo připravit a zejména rozjet projekt dobudování této křižovatky,“ řekla vsetínská místostarostka Simona Hlaváčová (KDU-ČSL).

Radní Martina Hovořáková (ANO) připomněla, že stavba rampy Mostecká má návaznost také na už běžící rekonstrukci vsetínského vlakového nádraží.

„Chtěla bych poděkovat zástupům ŘSD, kteří nám vyšli vstříc v tom, že sjezd z Rampy Mostecká povede na budoucí kruhový objezd u Kotova, na nějž bude napojena i nová přístupová komunikace vedoucí do prostoru za vlakovým nádražím Na Lapači,“ řekla Hovořáková.

Vizualizace budoucí podoby vlakového nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Jeho rekonstrukce je naplánovaná od srpna 2022 do května 2023.
Přestavba rožnovského nádraží začne v srpnu. Takto má vypadat