„Společnost Kovar se orientuje na export a má vůbec velmi dobré hospodářské výsledky. Její výroba je sofistikovaná, s velkým důrazem na technologii. Celkově je hodně pružná v poptávce. Navíc je to velmi významný regionální zaměstnavatel, který dbá o své zaměstnance,“ sdělila důvody obsazení 3. příčky za celostátní porotu Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. K tomu dodala, že se porota zhruba z padesáti procent rozhodovala podle vystupování vedení společnosti při prezentaci firmy. „Lidé z Valašska jsou velmi upřímní, což zanechalo na porotě dobrý dojem,“ řekla.
Ohromnou radostí z výhry se netajil ředitel společnosti Petr Bambuch. „Nečekali jsme, že se dostaneme tak vysoko. Je to pro nás velké překvapení. Vždyť jsme se utkali se 3636 podnikateli. Nakonec jsme soupeřili se 14 krajskými finalisty,“ bilancoval.
Do soutěže firem se mohla přihlásit každá společnost s maximálním obratem 1,4 miliardy korun.
Firma Kovar bodovala v září letošního roku na krajském kole, kde obsadila první příčku. „Porotu jsme zaujali svou schopností obstát na náročných západoevropských trzích a také individuálním přístupem k požadavkům zákazníků. Roli hrálo i to, že dbáme na ekologii,“ myslí si jednatel.
Výhercům pogratuloval i starosta Leskovce Miroslav Holubec. „Zaměstnavají u nás většinu obyvatel. Zatím to mají dobře rozjeté. Kovar má šikovný management. Doufám, že jim to vydrží,“ popřál starosta. Netajil se s tím, že společnost přispívá na školu, fotbal a dalším složkám v obci. Firma rovzněž zachovala zemědělskou činnosti a výsledkem v soutěži pomohla k propagaci obce.
V krajských kolech byly soutěžící firmy hodnoceni na základě tří kritérií: skóringu vypočítaného z rentability, likvidity, zadluženosti, aktiv, ziskovosti a produktivity firmy, dále ratingu Hospodářské komory a hodnocení poroty. Ve finále pak odborná porota posuzovala firmy na základě prezentace a znalosti podnikatelského prostředí.
O celorepublikovém vítězi rozhodla veřejnost prostřednictvím SMS hlasování.
V jednotlivých porotách zasedli marketingoví odborníci, novináři, zástupci státní správy a partneři.