Radnice také řeší ve spolupráci s firmami areálu bývalé Zbrojovky omezení osobní dopravy nabídkou MHD zdarma pro zaměstnance.
Dostat se po čtrnácté odpoledne z práce je úkol pro trpělivé. Celé sídliště Luh je jedna velká kolona. Marek Vaculík několikrát týdně zásobuje místní hospody.

„Vyjet z Luhu dvojky je minimálně na čtvrt hodiny. Proto se snažím tam jezdit raději dopoledne,“ popsal Vaculík.

Po dohodě města, ČSAD a společnosti Austin Detonator budou mít zaměstnanci této firmy jízdné v MHD zdarma.

„Chceme lidi nalákat, aby využívali MHD, když už tam ty linky zajíždí a omezili jízdu autem,“ řekl místostarosta Vsetína Tomáš Pifka s tím, že dokumenty jsou městem připravené a schválené a čeká se na podpisy.

Generální ředitel Austinu Otta Grebeň vidí v kroku jednoho z největších zaměstnavatelů na Vsetínsku velké výhody.

„Je to celosvětový přístup. Pomůžeme ekologii, nabídneme lidem, aby se v pohodě dostali do práce. V uzavřeném areálu jsou přeplněná parkoviště a odjet odtud znamená strávit pětačtyřicet minut v koloně,“ připomněl Grebeň.

Od června do září budou dělníci stavět opěrnou zeď na ulici Pod Pecníkem a cesta bude uzavřená. Navazuje na křižovatku U Růžičků, která je jediným místem, kudy se dá opustit areál Zbrojovky.

„Nedovedu si představit, jak to bude vypadat. I proto je naší snahou snížit dopravu auty. My jako firma to můžeme podpořit penězi. Na městě zůstává, aby dostali lidi do autobusů,“ doplnil Otta Grebeň.

V MHD čeká Vsetíňany také zavedení přestupního jízdného.

„Majitelé předplacených čipových karet mohou nově za cenu jednoho jízdného za deset korun přestoupit zdarma na další spoj do třiceti minut od zahájení první jízdy,“ vysvětlil místostarosta Pifka.

Výhoda platí i pro poloviční jízdné určené hlavně pro děti do patnácti let.

Dopravce také rozšířil MHD o dvě dopolední linky do Luhu. Další linka zajíždí ve večerních hodinách do Janišova a areálu firem Lipta a Irisa.

Vedení ČSAD doplnilo také vozový park.

„Už měsíc krouží po Vsetíně nový autobus. V prosinci přibude další,“ informoval ředitel společnosti Oldřich Holubář.

Vozy jsou plně klimatizované, ale především přístupné pro invalidy a cestující s kočárky.

„Největší devizou těchto autobusů je, že jsou nízkopodlažní. Mají výklopnou plošinu a umožní pohodlný nástup i výstup,“ uzavřel Holubář.