Rekonstrukce více než dva kilometry dlouhého úseku přišla na jednapadesát milionů korun.

Stavební práce začaly už v září 2008 a pro obyvatele Kelče znamenaly značné komplikace. „Chvílemi to bylo napínavé. Byla rozkopaná polovina města. Lidé ale pochopili, jak je tato akce nutná a vůbec si nestěžovali,“ ocenil trpělivost místních starosta Kelče Stanislav Pitrun.

Chválou nešetřil ani na adresu dodavatelské firmy. „Dělníci udělali pěknou práci, vše stihli ve stanoveném termínu a není třeba nic dodělávat,“ pochvaloval si Pitrun. Doplnil, že rekonstrukce přišla doslova za pět minut dvanáct. „Původní silnice byla v zoufalém stavu. Motoristé už zachytávali podvozky o výtluky,“ vylíčil starosta.

Spolu s novou silnicí vybudovali v centru Kelč také menší kruhový objezd. Ten má částečně sloužit jako bezpečnostní prvek. „Řidiči na něm musí zpomalit, což je dobře, protože v jeho těsném sousedství je základní škola,“ popsal Pitrun.

Stavbu financovalo Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které velkou část prostředků získalo z evropských zdrojů. „Povrch původní silnice tvořila převážně žulová dlažba, na které byly patrné vyjeté koleje, místní poklesy, plošné deformace a hrboly. Nebyla řádně odvodněna. Její stav jsme zhodnotili jako havarijní,“ vylíčil mluvčí ŘSZK Vojtěch Cekota.

Připomněl, že od března do července letošního roku platila v místě stavby úplná uzavírka s objížďkou po místních komunikacích. Souběžně s rekonstrukcí silnic se uskutečnili také stavební práce v hodnotě dalších dvaatřiceti milionů korun, které financovala kelečská radnice. „Šlo o úpravu nebo vybudování nových chodníků, napojení okolních budov na silnici, úpravu sjezdů, přeložky vodovodů a osvětlení přechodů pro chodce,“ vyjmenoval mluvčí.

Osmi miliony korun se na budování průtahu Kelčí podílel také Zlínský kraj. „Obyvatelé zdejší obce a vůbec všichni řidiči projíždějící městem získávají po letech útrap kvalitní dopravní infrastrukturu,“ komentoval náměstek hejtmana Zlínského kraje Libor Lukáš.