První komplikace ohlásili dopravní hlídky pár minut po nedělní půlnoci. Cestu z Horní Bečvy na Slovensko zablokovaly kamiony. Silnice byla částečně neprůjezdná až do páté hodiny ráno.

O půl jedné v noci se pak v Lužné srazila dvě auta. Cestu blokovala až do dvou hodin ráno.

Související: Situaci v celém Zlínském kraji sledujeme ZDE

Ve tři čtvrtě na sedm do sebe narazily vozy ve Valašském Meziříčí. Policisté situaci řešili na místě až do tři čtvrtě na devět, po celou dobu byla komunikace sjízdná jen se zvýšenou opatrností.

Celá den pokrýval silnici Liptálem a Jasennou led. Hlavní tah na Vsetín byl zase ve Valašském Meziříčí zabahněný. Na obou místech to proto řidičům klouzalo.

„Máme v terénu osm sypačů s radlicemi, ale žádná velká hrůza se neděje," komentoval v pondělí situaci ředitel Správy a údržby silnic (SÚS) Jaromír Kořistka.

Od rána se na cestách ve vyšších polohách držela až pěticentimetrová vrstva sněhu, vozovky byly ošetřeny inertním materiálem. Viditelnost v regionu místy snižovaly přeháňky.

Silničáři jsou ale na nastupující zimu dobře připraveni. Ve skladech mají deset tisíc tun soli, štěrkové drti, písku, škváry a strusky. SÚS udržuje pět set kilometrů cest, a to jak krajských, tedy druhých a třetích tříd, tak smluvně i státních komunikací první třídy.

Podle jednatele SÚS Josefa Tomečky jsou nejnáročnější na zimní údržbu silnice směrem z Horní Bečvy na Slovensko, ze Střelné na Slovensko, z Rožnova přes Pindulu na Frenštát pod Radhoštěm a kopec Sirákov mezi Vsetínskem a Zlínskem.

Za uplynulou zimní sezonu cestáři utratili devadesát milionů korun. „Bylo to o něco méně než kolik nás stály tři předcházející zimy. Také stav vozovek nebyl na jaře tak špatný jako v jiných letech," poznamenal ředitel Ředitelství silnic Zlínského Kraje Bronislav Malý.