Řidiči kamionů totiž každoročně využívají úbytku sněhu a lepší sjízdnosti. „Když opadne sníh, počet kamionů se skutečně zvýší,“ potvrdil ředitel rožnovské Městské policie Daniel Vašut.
Podle něj se dopravní situace na tomto tahu zhoršuje hlavně o víkendech, kdy je na cestách více aut. To se pak tvoří i kolony. „V takovém případě nasadíme na dvě rožnovské křižovatky osm mužů, kteří řídí dopravu,“ objasnil Vašut.
Větším problémem než samotné kolony jsou však neukáznění řidiči.
Často tak úsekem na Rožnovsku projíždí kamiony až osmdesátikilometrovou rychlostí.
„Tento problém se týká také osobních aut. Před časem tudy jel například osobní vůz stodvacetikilometrovou rychlostí. A to i přesto, že se tu může jet nevíce padesát,“ kroutil hlavou Vašut.
Řidiči předepsanou rychlost nerespektují i přesto, že úsek v Rožnově je označen příslušným dopravním značením. „Klidně předjíždějí i přes tlustou čárou a na přechodu. Často tu proto policisté hlídkují,“ prozradil Vašut.
Stejnou zkušenost s řidiči mají i starostové obcí, kterými silnice I / 35 prochází.
„Problémy jsou tu pořád. Auta jezdí příliš rychle. Domluvili jsme se proto s městskou policií, která u nás v Bečvě často měří,“ sdělil starosta Dolní Bečvy Pavel Mana.
Ten také uvedl, že by situaci ulehčily ostrůvky zabudované doprostřed cesty, které by neukázněné řidiče zpomalily. „Jezdí tudy mezinárodní přeprava. Se sezonou se zatížení ještě zhorší,“ povzdechl si Mana.
Na překračování rychlosti upozornil i starosta Horní Bečvy Oldřich Ondryáš. „Řidiči kamionů tu jezdí příliš rychle. Hlavní tah navíc vede centrem obce. Snad se žádné neštěstí nestane,“ doufá Ondryáš
Není to tak dávno, kdy bezohledná rychlá jízda a riskantní předjíždění vedly k tragické nehodě. V Horní Bečvě v hořícím autě tehdy zemřel sedmadvacetiletý muž z Horní Bečvy. Doplatil tak na řidiče z Ostravy, který do něj narazil stodvacetikilometrovou rychlostí.