Na úvod dovolte jednu osobní otázku: znamená váš přesun do pozice organizátora rallye konec aktivní závodní kariéry? Uvidíme vás ještě někdy za volantem závodního vozu?

O mně říkají, že jsem jako Olympic. Takže budu končit ještě mockrát, proto se určitě ještě svezu. Teď je však potřeba maximálně se soustředit na přípravu Valašské rally 2016.

Dobře, mluvme tedy o letošní Valašské rally. Co byste v její přípravě označil za nejobtížnější?

Obrovským oříškem byla příprava tratě. Legislativa se stále více komplikuje a troufám si říct, že každý desátý metr rychlostních zkoušek je lemován minimálně jedním razítkem. Na druhou stranu musím říct, že v drtivé většině případů nám úřady vycházejí vstříc. Je však pravda, že toto je jednoznačně nejnáročnější část přípravy celého závodu.

Servisní zóna rallye se letos nově přesunula do Kopřivnice. Znamená to, že město Valašské Meziříčí už nebude tím nejdůležitějším místem pro Valašskou rally? Objevují se v organizaci závodu i jiné novinky?

Administrativní a technická přejímka proběhne jako každoročně v Autocentru Lukáš ve Valašském Meziříčí, jež je jedním z významných partnerů rallye. Servisní zóna bude opravdu na polygonu Tatry v Kopřivnici. V této době bohužel není v Meziříčí pro servisní zónu žádný vhodný prostor. Jednáme s městem o alternativách pro příští ročníky, takže si Tatru vyzkoušíme a dál uvidíme. V žádném případě město Valašské Meziříčí nepřestává být centrem soutěže. Start, cíl, ředitelství a podobně zůstávají tam. K dalším novinkám: nové vedení Valašské rally 2016 zásadním způsobem změnilo přístup v komunikaci s jednotlivými majiteli silnic a silniček, na kterých se soutěž koná. Mnohem více projednáváme s jednotlivými obcemi a institucemi veškerá povolení a další náležitosti nutné pro organizaci soutěže. Další zajímavou změnou je slavnostní start v pátek 15. dubna na náměstí ve Valašském Meziříčí.

Rallye je pořádána hlavně pro diváky. Bude pro ně dostatek míst pro sledování? Nabídnou fanouškům zajímavé pohledy na trať?

Rallye je samozřejmě pořádaná především pro diváky. Problematiku diváckých míst považuji v organizaci rallye za druhou nejkomplikovanější hned po povolovacích řízeních. Není jednoduché nalézt atraktivní divácká místa a současně splnit požadavky majitelů pozemků, přístupových cest a vlastníků nemovitostí v okolí. Upřímně řečeno, nejvíce práce dá právě najít odpovědnou záruku za bezproblémové předání okolí tratě po skončení závodu tak, aby všechny okolní vesnice a příjezdové cesty nevypadaly jak smetiště. Samozřejmě bylo jednou z našich priorit kvalitní divácká místa nalézt a věřím, že budou všichni diváci spokojeni.

Motorismus je rychlý a nebezpečný sport. Jak velkým strašákem je případná tragická nehoda, kterých v posledních letech při nejrůznějších rallye nebylo málo?

Strašák je to velký. Ale věřím, že poučení, které nám nedávný čas přinesl, je velkým mementem k tomu, abychom respektovali a akceptovali daná „pravidla hry". Jsem přesvědčený, že veškerá bezpečnostní opatření jsou konkrétně v ČR na velmi vysoké úrovni. Jde jen o to dodržovat je a zároveň se také řídit vlastním rozumem. Tohle se netýká jenom rallye, ale našeho českého přístupu prakticky k čemukoliv. Přesně tohle je jedna z věcí, nad kterými jsem velmi uvažoval, když jsem přemýšlel, jestli se mám stát předsedou organizačního výboru Valašské rally.

Kolik pořadatelů se na organizaci a zabezpečení chodu Valašky podílí?

To je zajímavá otázka! Jen pro představu, na každé rychlostní zkoušce, a my je budeme mít čtyři, je přibližně stovka pořadatelů. Na další stovce je závislý servis, prostor startu a cíle, přejímek a podobně. Takže jde přibližně o pět set lidí, kteří si často dobrovolně nechají nadávat, stojí v zimě a dešti u silnice a tenhle sport tak milují, že jim to ani nevadí (úsměv). To jen tak pro představu.