První krůčky v motokárovém sportu mu pomáhal zvládnout jeho otec, který sám absolvoval coby pilot nejednu rallye. Dnes patří Mirek Jakeš k nejrychlejším závodníkům Evropy v závodech do vrchu.

Už v šesti letech začal pravidelně jezdit závody mistrovství České republiky motokár, kde celých sedm let patřil k nejlepším českým závodníkům ve třídě Comer 80 a ICA Junior.

Zlom v jeho závodní kariéře nastal před čtyřmi lety, kdy přesedlal z motokáry do závodního auta a začal jezdit pravidelně závody do vrchu. Vystřídal celkem pět vozidel a s každým z nich dokázal vítězit. Prvním vozem byla Škoda Felicia, s níž zvítězil ve dvou závodech mistrovství republiky v závodech do vrchu. A to mubylo teprve třináct let.

V roce 2004 začal Mirek závodit s vozem Škoda Felicia Kit Car a vybojoval s ním svůj první mistrovský titul. A nejen to, vytvořil totiž na většině tratí v republice nové traťové rekordy třídy A 1400. Dodnes nebyly překonány.

Třetím vozem, s nímž úspěšně porážel mnohem starší a zkušenější soupeře, byl Peugeot 306 skupiny SP. Startoval s ním sice pouze v jediném závodě mistrovství republiky, zato ale zvítězil a utvořil traťový rekord. Jeden závod absolvoval s vozem Subaru Impreza ve skupině A, a také v něm zvítězil v absolutní kvalifikaci.

V loňském roce se poprvé na tratích závodů do vrchu představil s novým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a vybojoval český titul ve skupině N.
Letos Mirek Jakeš poprvé startoval v seriálu mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu.

„Startoval ve všech třinácti závodech evropského šampionátu,“ uvedl jeho otec Karel. Ve svých sedmnácti letech přitom nadějný jezdec dosáhl neuvěřitelných výsledků. Ve skupině N skončil na stříbrné pozici, absolutně čtvrtý byl ze všech vozů startujících v mistrovství Evropy.

Mladý Mirek Jakeš dokáže navíc jezdit také pěkně rychle. Téměř ve všech závodech byl nejrychlejší ze všech českých jezdů evropského mistrovství. K mimořádným úspěchům v této nelehké soutěži přidal navíc letos ještě obhajobu českého titulu ve skupině N.