Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) investovalo do jeho výstavby necelých třiadvacet milionů korun.

Se stavbou přemostění začali na silnici, která spojuje Huslenky se sousedním Zděchovem, v březnu. „Během výstavby vyvstaly problémy s přeložkami sítí, ale díky zvýšenému úsilí stavebních dělníků se podařilo práce dokončit před zimou. Do poloviny prosince bude most zkolaudován,“ prozradil stavební dozor ŘSZK Stanislav Brázdil. Upozornil také, že dělníci museli udělat také několik drobných operativních změn. „Týkaly se odvodnění vozovky a přilehlých pozemků,“ přiblížil Brázdil.

Spokojen je s průběhem stavby i výsledem starosta Huslenek Oldřich Surala. „Jsem rád, že se podařilo dodržet slíbený termín a most už slouží. Zbývá jen dodělat drobné úpravy na okolních pozemcích, jako jsou třeba ploty,“ komentoval Surala.

Podle starosty byl nejvyšší čas s původním mostem něco udělat. „Jeho stav se dal označit za katastrofální. Byl to takový horký brambor, který jsme museli společně se starostou Zděchova začít řešit. Nezbývalo už moc času,“ uvedl Surala.

Nový most nahradil původní přemostění potoka z roku 1943. Tato stavba, která byla ve špatném stavu a měla omezenou zatížitelnost, byla stržena.

Huslenský most má nyní celkovou šířku dvanáct metrů včetně římsy s chodníkem. Stejná je také délka přemostění. „Jde o železobetonovou deskovou konstrukci, která je uložena na opěrách z železobetonových pilot. Na mostě je živičná vozovka, celková délka stavby je sto dvaapadesát metrů,“ doplnil mluvčí ŘSZK Vojtěch Cekota.