Jeden a půl kilometru dlouhý úsek v Hovězí je opravený. Denně tudy projede přes sedm tisíc aut. Ta už dnes nově využívají kruhový objezd. Oprav se dočkaly také most na hlavní cestě, odvodnění, kanalizace i krajnice. Bezpečnější nástupy a výstupy řeší nové zastávkové pruhy autobusové dopravy.

Obec Hovězí se k rekonstrukci připojila opravami chodníků, které budou podle slov starosty hotové do konce roku. „Jsme moc rádi. Po šestadvaceti letech, co tu bydlíme, máme konečně chodník,“ zářila štěstím místní Martina Hromadová. Opravy podle ní logicky působily komplikace, ale ty se daly vyřešit. „Přizpůsobili jsme se. Uznávám, že nebylo technicky možné udělat objížďku. Horší to bylo před čtyřmi lety při opravách mezi Janovou a Hovězím. Tady jsme se stavbou spokojení,“ dodala Hověžanka.

Podobně mluvil i starosta Hovězí Antonín Koňařík. „Spadl nám kámen ze srdce. Po sedmi měsících komplikací, čekání, semaforů a zdlouhavých průjezdů máme nový kruhový objezd,“ řekl.

Rondel je podle slov Antonína Koňaříka velmi důležitý. „Hlavně kvůli bezpečnosti dětí, které přecházejí frekventovanou silnici cestou do a ze školy,“ upozornil starosta.

V průběhu prací se, zejména řidiči, bouřili. Teď už na úřad začaly docházet i pochvalné reakce místních obyvatel na stavbu průtahu vesnicí. „Lidem se třeba líbí nové veřejné osvětlení, které máme z LED lamp. Zbývá nám dodělat ještě několik stovek metrů chodníků. Počasí je příznivé, věřím, že do konce roku to stihneme,“ plánoval Antonín Koňařík.

Průtah Hovězím odpovídá současným technickým normám. Silnice je zúžená a podle řidiče z povolání Petra Januše bude komplikovat situaci například při předjíždění cyklistů. „Prvořadá je ale bezpečnost. Sám jsem tu na křižovatce zažil okamžik, kdy auto na přechodu málem sestřelilo školačku. Teď je všechno přehlednější a bezpečnější. I díky kruháči,“ popsal dopravce, který tudy už několik let denně projíždí.

Za tu dobu sledoval mnoho oprav po cestě do Velkých Karlovic. „Furt je co dělat. Postupně se to ale zlepšuje. Možná nechápu, proč někde dělají chodníky na obou stranách cesty. Kam budou v zimě hrnout sníh? Každopádně se ale dnes jede na Karlovicko po třech čtvrtinách cesty daleko líp než dříve,“ zhodnotil Januš.

Krajská silnice druhé třídy spojuje v dlouhém údolí řeky Bečvy sedm větších vesnic. Využívají ji řidiči jedoucí do zdejších rekreačních zařízení i na Slovensko. „Před patnácti lety byla tato trasa v poměrně špatném stavu, dnes je však již z větší části rekonstruovaná. Další úseky této silnice opravíme v příštím roce a v roce 2020,“ informoval ředitel ŘSZK Bronislav Malý.