Lidé auto považují za vyhozené peníze.

„Směšné. Co tak jezdit hromadnou městskou dopravou, když je zadarmo? Radši investujte peníze do pořádné víceúčelové haly,“ píše ve svém příspěvku Meziříčan Jakub Djokic.

„Jaký prospěch z toho máme my, obyvatelé města? Žádný,“ napsal další diskutující František Veverka.

„Myslím si, že je zbytečně drahé, dají se koupit i hodně levnější od jiných značek. Podle mě zbytečný luxus pro malé město,“ přispěl k diskusi Jan Hnilica.

Starosta města Robert Stržínek vysvětluje nákup elektromobilu jako další krok v zodpovědném chování k životnímu prostředí.

„Jeho zlepšováním se zabýváme dlouhodobě. Vyměňujeme zastaralé veřejné osvětlení, revitalizujeme zeleň, bezplatnou hromadnou dopravou přispíváme k omezení individuální dopravy ve městě. Nyní jsme pořídili první ekologické služební vozidlo,“ uvedl starosta.

Na nákup auta město vypsalo veřejnou zakázku, z níž jako vítěz s cenou necelých devíti set tisíc vyšel právě vůz Hyundai Ioniq.

„V oblasti vozů s alternativním a hlavně úsporným pohonem patří Hyundai ke špičce. Záruka pět let na vůz a osm let na akumulátor svědčí o péči, kterou automobilka elektromobilům věnuje,“ je přesvědčený Stržínek.



Radnice nebude platit celou částku. Dvě stě dvacet tisíc přispěje ministerstvo životního prostředí formou dotace.

„Z výzvy, která je jejím zdrojem, byl podpořený nákup téměř sto dvaceti elektromobilů pro obce a města i jejich příspěvkové organizace,“ doplnil starosta. Uznává, že cena může některým připadat vysoká.

„Je ale třeba si uvědomit, že koupí elektromobilu přispíváme rovněž k propagaci nových, k životnímu prostředí šetrných technologií,“ zdůraznil.

Náklady na provoz auta jsou 40 haléřů na kilometr. Dojezdová vzdálenost je 250 kilometrů.

„Úředníci jej budou využívat při vyřizování pracovních povinností. Věřím, že bude pro své vlastnosti, tedy bezemisní a nízkonákladový provoz, lépe plnit požadavky všech částí města,“ uzavřel starosta.