„Modernizace stanice Vsetín je jedním z devíti projektů, který letos uspěl v první výzvě Nástroje pro propojení Evropy,“ informovala SŽ.

Rekonstrukce vlakového nádraží začala na sklonku minulého roku.

„Letos se pracuje na železničním svršku, spodku, mostních objektech, zabezpečovacím zařízení a na komunikaci včetně podchodů Na Lapači a Křivačkárna – Štěpánská. Stavbaři se zaměřují také na pozemní objekty, tedy tankovací stanice, dopravní terminál, technologické objekty,“ popsala aktuální stav mluvčí SŽ Nela Friebová.

Hotová je podle jejích slov také demolice bývalé ubytovny a začaly práce na založení nové technologické budovy.

„Odstranila se i část stávající nádražní budovy. V těchto místech bude stát nový dopravní terminál. Výstavba jeho základů už odstartovala,“ dodala Friebová.

Stavba rampy Mostecká ve Vsetíně má za cíl zvýšit bezpečnost křižovatky nad čerpací stanicí Shell v místní části Rokytnice (na snímku). Vzniknou dvě nové  vybudujeme dvě nové křižovatkové větve frekventované křižovatky silnic I/57 a I/69; pátek 5. srpna 2
Přestavba nebezpečné křižovatky ve Vsetíně začala. Jak omezí provoz?

Součástí rekonstrukce železniční stanice, která má trvat do konce roku 2024, je kompletní přestavba kolejiště. Vzniknou čtyři nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, podchodem se schodišti a výtahy. Podchod vyústí na straně jedné do podzemního parkoviště pod Náměstím Jarmily Šulákové a na straně druhé do prostoru bývalé Delty Na Lapači, kde se počítá se stavbou záchytného parkoviště.

Stávající výpravní budovu nádraží nahradí nový objekt. Bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro železniční i autobusovou dopravu. Blízké autobusové nádraží bude k tomu vlakovému za uvedeným účelem přesunuto.

V sousedství dopravního terminálu vyroste také parkovací dům s kapacitou 310 stání či cyklověž.

„V zanádražním prostoru se kromě záchytného parkoviště plánuje stavba přístupové komunikace od polyfunkčního domu Kotovo v Rokytnici. Ta už začala. A soukromý investor plánuje v zanádraží bytovou a komerční výstavbu,“ přiblížil starosta Vsetína Jiří Růžička. Připomněl, že zatímco investorem rekonstrukce stanice je Správa železnic, na stavebních úpravách v přednádraží a zanádraží se finančně podílí město Vsetín s dalšími subjekty.

„V současné době již finišujeme se zpevňováním stávajícího mostu přes Rokytenku v ulici Na Dolansku. Vedle něj vyrůstá další mostní konstrukce jako součást budoucí nové přístupové silnice z Rokytnice do zanádraží. A připravujeme také podklady pro vypsání veřejné zakázky na stavební práce jak v přednádraží, tak v zanádraží,“ okomentoval starosta aktuální stav prací, které jsou v režii města.

Vizualizace budoucí podoby vlakového nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Jeho rekonstrukce je naplánovaná od srpna 2022 do května 2023.
Přestavba rožnovského nádraží začne v srpnu. Takto má vypadat

V souvislosti s rekonstrukcí vsetínského vlakového nádraží pokračuje Správa železnic také v modernizaci železniční infrastruktury, v letošním roce se stavbaři zaměřují na úsek Vsetín – Ústí u Vsetína.

„Na této části trati se pracuje na železničním svršku a spodku, mostních objektech, zárubních a opěrných zdech, trakčním vedení a zabezpečovacím zařízení. Stavba zahrnuje i zajištění skalních svahů,“ uvádí SŽ. V polovině července dokončili stavbaři 1. kolej, na práce ve stejném úseku navázala výluka 2. koleje, která potrvá do 22. prosince.