„Před půlrokem jsem za plnou nádrž zaplatila dvanáct stovek, dnes je to už více než šestnáct set,“ postěžovala si řidička Lenka Císařová.

Ještě hůře jsou na tom majitelé dieselových automobilů. Ty jsou sice úsporné, za litr nafty dnes ale jejich majitelé zaplatí více než za benzin.

„Potvrdilo se, co se říkalo před sezonou. Mám obavu, že zdražování není konec a cena nafty vyskočí až na čtyřicet korun,“ obává se majitel dieselu Libor Dvořák z Ústí. Odhaduje, že s cenami paliv půjdou nahoru i ceny základních potravin a dalších produktů.

„Pokud se něco nezmění, čeká nás určitě všeobecné zdražování,“ dívá se do budoucna poněkud černě, ale možná realisticky. Řidiči by podle něho měli ceny na jednotlivých stanicích sledovat.

„Místy vidím rozdíly až tří korun, proto je dobré vybírat,“ radí Dvořák. Mnoho řidičů má ale z levných paliv obavu. „Raděj budu míň jezdit, než tankovat levný benzin. Nevěřím, že může být stejně kvalitní jako ten dražší,“ je přesvědčen řidič z Valašského Meziříčí, který nechtěl být jmenován.

Jeho obavy vyvrací Jan Veselský z vedení společnosti Vena-Trade, která patří na Valašsku spíše k těm levnějším. „Všichni bereme z jednoho velkoskladu, dá se říct z jedné trubky, a kvalita je daná normou,“ uklidňuje Veselský. Jak se ale bude situace na trhu s palivy vyvíjet v nejbližších týdnech, odhadnout nedokáže.

„Ceny se pořád mění, jeden týden jdou nahoru a druhý dolů,“ komentuje. Jedno je podle něho ale jisté: poptávka po palivech po zdražení klesla. „Ve srovnání se stejným obdobím loni prodáme o necelých deset procent méně,“ uvedl Jan Veselský.