Ani v tomto případě není třeba ztrácet hlavu. Na mnoha místech je možné ho přinést do prodejny, kde byl zakoupen, a získat buď peníze v hotovosti, nebo jiné zboží.

Vyžaduje to však dodržení pravidel, která si stanovují jednotliví prodejci. „Vyměnit si zboží, proč ne? Požadujeme však doklad o jeho koupi v našich obchodech,“ potvrdil majitel dvou vsetínských papírnictví a velkoobchodu Stanislav Olšák.

Obchodníci vycházejí zákazníkům vstříc. Směna ale má svoje pravidla

Podle jeho slov se každým rokem tyto případy objevují. „Doklad o zakoupení zboží u nás ale chceme v každém případě. Neradi bychom totiž dostali od někoho třeba šuntové hračky zakoupené v některém z prodejních řetězců za kvalitní zboží od nás,“ dodal Olšák. Peníze v hotovosti se však nevracejí, zákazník si může pouze vyměnit zboží za jiné ve stejné ceně.

Naopak meziříčský Kaufland nedaleko vlakového nádraží je ochoten vrátit kupříkladu v případě dvojitého nákupu stejného druhu zboží pod stromeček zákazníkovi i hotové peníze, případně je vyměnit za jiné. „Musí být ale samozřejmě nepoužité a dotyčný musí předložit příslušný pokladní doklad,“ vysvětlila zástupkyně manažerky Michaela Ovčačíková.

Každoročně přicházejí po svátcích obdarovaní lidé vrátit prezenty, o které nestáli nebo jim nesedí

„Letos jsme se ale zatím s podobným případem nesetkali,“ dodala.
Problémem není kupříkladu ani vyměnit nové tlačící boty zpod stromečku, jako je tomu v prodejně obuvi Silvie na Palackého ulici v Rožnově pod Radhoštěm.

„Všechno záleží na vzájemné domluvě, boty samozřejmě vyměníme. Základní podmínkou je ale schovat si lísteček z pokladny,“ ubezpečila majitelka prodejny Anna Majkusová. „Vždycky zákazníky upozorňujeme, aby si boty jako dárek pečlivě vybírali. I tak se ale občas stane, že po svátcích jeden, dva lidé se žádostí o výměnu přijdou. Letos se to ale zatím ještě nestalo,“ konstatovala Anna Majkusová.