Provozovatelem městské hromadné dopravy v obou uvedených městech je ČSAD Vsetín, které také přistoupilo od nového roku ke zdražování. „Cena jízdného se přitom šest let neměnila,“ připomněl Václav Chajdrna, vedoucí odboru komunálních služeb meziříčské radnice.

Při bezhotovostní platbě si tak dospělí a mládež musí letos ve Valašském Meziříčí připlatit padesát haléřů a jízdenka stojí sedm korun, stejně tak děti od šesti let, které stojí svezení autobusem 3,50 koruny. Při platbě v hotovosti znamená zvýšení ceny jízdenky z osmi na devět a ze čtyř na pět korun.

Zdražení jízdného se nevyhnulo ani linkovým autobusům. Od počátku letošního roku činí v průměru deset procent.
Tratě jsou přitom rozděleny na řadu pásem, kde platí různé tarify. „Ve vyšších pásmech tak stojí jízdné o pět korun více. Za zvyšování cen může nejen nárůst daně, ale také inflace, navíc vloni raketově vyletěla cena nafty,“ vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

V současné době se již podle jeho slov situace uklidnila a k dalšímu zdražování jízdného by dojít nemělo. „Cena už nahoru nepůjde, alespoň si to nepřejeme. Každé zdražení nám totiž vyhání lidi z autobusů. Pokud by však došlo k nějaké nepředvídatelné změně, jednali bychom o přepravních podmínkách s krajem,“ konstatoval ředitel.

Navzdory zvyšujícím se nákladům na pohonné hmoty a růst DPH zůstaly ceny jízdného v městské hromadné dopravě ve Vsetíně od Nového roku takřka na stejné úrovni. Došlo zde jen k drobným úpravám, a to pouze u některých jízdenek. „S ohledem na ekologii a nedostatek parkovacích míst v centru města preferujeme využívání hromadné dopravy. Proto se snažíme udržet jízdné na co nejnižší úrovni, i za cenu vyšší dotace ze strany městského rozpočtu,“ vysvětlil strategii radnice místostarosta Lubomír Gajdušek.

Od nového roku se tak vůbec nezměnilo jízdné za hotovostní odbavování. To znamená, že základní jízdné zůstalo na deseti korunách, děti do patnácti let platí stejně jako loni pět korun, pětikorunu lidé zaplatí i za zavazadla, kočárky, zvířata a lyže.

U bezhotovostního systému odbavování však došlo k haléřovým úpravám. Za celou jízdenku s možností přestupu od Nového roku cestující platí o padesátník více, to je osm korun, a za jízdenku celou po přestupu do dvaceti minut o třicetník více, tedy čtyři koruny. Ostatní bezhotovostní jízdné zůstává beze změn.

Mírných cenových úprav odpovídajících pouze navýšení DPH se dočkaly také časové jízdenky. Třicetidenní občanská celá je o desetikorunu dražší, tedy za 290 korun, za stejnou jízdenku devadesátidenní lidé platí o třicet korun více, to znamená 830 korun, a o pět korun navíc zaplatí cestující i za třicetidenní žákovskou, studentskou a seniorskou I. Pro důchodce starší sedmdesáti let, kteří si vyřizují seniorskou II, se nic nemění, budou jezdit i nadále zdarma.