V ní navrhoval vrátit poslední spoj a místo něj zrušit některý z dopoledních. Radní zareagovali a svolali na téma veřejnou diskuzi.

Svůj názor na situaci nakonec přišlo vyjádřit okolo padesáti lidí. „Jsme tady, abychom jen tak nečinně neseděli. V sobotu jezdím z práce. Domů pak musím osm kilometrů pěšky, protože už nic nejede,“ postěžoval si jeden z přítomných.

Místostarosta Petr Kořenek, sedící spolu se starostkou Ivetou Táborskou na vyvýšeném pódiu, vysvětloval, proč byl spoj zrušený. „Z důvodů zdražování cen nafty a dalších nákladů na udržování provozu autobusů, jsme byli nuceni hledat způsob jak ušetřit,“ začal.

U jednotlivých spojů se porovnávalo množství přepravovaných lidí. Na základě zjištění došli radní k závěru, že nejvhodnější bude zrušit sobotní spoj do Semetína. „Díky tomu jsme mohli z majetku města vyškrtnout jeden autobus a tím pádem ušetřit,“ pokračoval Kořenek.

Poté nastal prostor pro dotazy či případné návrhy. Těch měli lidé mnoho. Od zavedení mikrobusů až po nocování řidičů v Semetíně. Tím by se podle nich ušetřily náklady na cesty, kdy prázdný autobus jede večer do depa a ráno z depa.

Zazněl například i názor zmodernizovat vozový park MHD. „Kdyby se zakoupili autobusy nové určitě nebudou mít spotřebu jako ty staré hnusné Karosy, co jezdí teď. Když se na to budete dívat jako investici do budoucna, tak později ušetříte,“ navrhoval Martin Galda.

S ani jednou z těchto možností však radní nesouhlasili. Mikrobusy mají stejné náklady na údržbu jako obyčejné autobusy. Další dva návrhy by měly být směřované spíše na dopravce.

Nakonec se jako nejschůdnější ukázalo sezónní posouvání času u nynějšího posledního spoje. Všichni přítomní s nápadem souhlasili.

V době od května do září, by tak autobus mohl jezdit až kolem sedmé hodiny večer.