Hlavní příčinou personální krize u největšího regionálního autobusového dopravce byl především odchod mnoha zaměstnanců do důchodu.

„Tento rok je situace lepší. Doplnili jsme stavy a řidiči si tak mohou bezproblémově střídat směny,“ prozradila Hana Procházková, vedoucí oddělení personalistiky a mezd dopravního podniku ČSAD Vsetín.

Situace je teď u této společnosti natolik stabilizovaná, že si při náboru nových zaměstnanců může vybírat.

„Nyní jsme stopnuli nábor lidí, které bychom museli rekvalifikovat. Upřednostňujeme hlavně ženy a majitele řidičského oprávnění skupiny D,“ konstatovala Procházková.

Problémy se zaměstnanci jsou podle ní spojeny právě s řidičským oprávněním skupiny D, které je velmi složité získat.

„Průkaz stojí více než třicet tisíc korun. Záleží na autoškole, ale to není vše. Dále musí být řidič odborně způsobilý. Kvůli novému zákonu musí absolvovat sto čtyřicet hodin vstupních jízd a jednadvacetiletí řidiči dokonce dvě stě osmdesát hodin,“ uvedl ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

ČSAD Vsetín přijalo během loňského a počátkem letošního roku celkem 67 lidí. Celkově tak zaměstnává kolem 500 zaměstnanců.

Pavel Kašpar