A její názor není ojedinělý. „Hodně vozů je starých. Ty určitě brázdily Valašsko ještě za socialismu. Stává se, že raději celou jízdu stojím, než bych si sedla na staré, umaštěné sedadlo. A smrad z výfuků který za sebou některé herky nechávají za sebou, je fakt hrozný,“ líčí pětadvacetiletá Leona Hurtová

Kritice cestujících čelí společnost ČSAD Vsetín dlouhodobě. Sama přiznává, že má nejletitější vozový park v kraji. Průměrné stáří autobusů dosahuje deseti let. Cestující ale vozí i vozy staré dvacet let. Nejletitější má dokonce šestadvacet let.

To se má ale nyní změnit. Největší autobusový dopravce ve Zlínském chce během tří let nakoupit autobusy za sto milionů korun. „Na sedmnáct nových vozů jsme získali třicetimilionovou dotaci z evropských fondů. Pětasedmdesát milionů investujeme ze své kasy,“ uvedl mediální zástupce firmy Jakub Salát.

Staré a nevyhovující autobusy nahradí dopravce ekologickými a bezbariérovými vozy. „Koncem dubna vypíšeme výběrové řízení na dodavatele, takže v říjnu bychom mohli koupit první čtyři autobusy,“ poznamenal ředitel ČSAD Vsetín Josef Růčka.

Loni koupil dopravce deset nových autobusů, o rok dříve jich pořídil jedenáct. „Dohromady máme dvě stě sedmdesát vozů, které jezdí na sto devětatřiceti linkách ve Zlínském, Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ve Vsetíně a ve Valašském Meziříčí navíc provozujeme městskou hromadnou dopravu,“ upřesnil Růčka.

ČSAD Vsetín ročně přepraví asi sedmnáct milionů cestujících a autobusy ujedou zhruba patnáct milionů kilometrů.

Firma, jíž vlastní Promabyt Slovakia a která vznikla privatizací v roce 1992, má čtyři sta sedmdesát zaměstnanců, z čehož je čtyři sta řidičů .

Předloni společnost hospodařila se ziskem čtyři a půl milionu korun, když celkové tržby činily dvě stě devadesát milionů korun.