Stavba podchodu U Křivačkárny (naproti budovy VZP), jenž nahrazuje železniční přejezd, který ještě vloni fungoval ve stejném místě, skončila v závěru února. Jeho vybudování je součástí rozsáhlé modernizace vsetínského vlakového nádraží.

„Správa železnic se při modernizaci železničních tratí snaží rušit jejich úrovňová křížení, tedy přechody a přejezdy. Tam, kde je to možné, je nahrazuje podchody, podjezdy, nadchody a nadjezdy. Důvodem je zvýšení bezpečnosti,“ informoval starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Ilustrační foto.
Cena tepla v Meziříčí klesla. Odběratelům se na přeplatcích vrátí 63 milionů

Stejnému opatření se v tomto případě týká také Vsetína.

„Tady je navíc dalším argumentem pro zrušení přejezdu U Křivačkárny a přechodu na Štěpánské ulici plánované zvýšení traťové rychlosti železnice,“ doplnil starosta.

V okolí přechodu na Štěpánské ulici budou po jejím uzavření dočasné mechanické zábrany, aby tudy lidé nadále nepřecházeli kolejiště.

MHD ve Vsetíně. Ilustrační foto.
Doprava ve Vsetíně: od dubna na jednu jízdenku v MHD i krajských spojích

V horizontu několika následujících měsíců tyto dočasné zábrany nahradí v úseku od Štěpánské ulice po vlakové nádraží po obou stranách železnice oplocení z pozinkovaných panelů.

Od Štěpánské ulice směrem k Jablůnce se pak počítá s výsadbou živého plotu z habrů, a to na 250 metrů dlouhém úseku podél ulice U Trati v městské části Rybníky.