Vybudování dopravního terminálu v Bystřičce přišlo na 22 milionů korun, pětaosmdesát procent pokryla dotace z evropských fondů.

Slavnostního otevření se uplynulý pátek zúčastnili starostové okolních obcí a měst, zástupci kraje i předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Radek Vondráček a řada dalších hostů. Uvedením moderního areálu do provozu si nenechaly ujít ani desítky místních obyvatel.

„Stavbu samotnou se povedlo dokončit v relativně krátkém čase, bylo to zhruba pět měsíců,“ připomenul místostarosta Bystřičky Josef Bartoň.

Stavební práce přitom podle jeho slov nebyly jednoduché už jen proto, že se stavělo přes zimu. Celou plochu v těsném sousedství vlakového nádraží, na níž se nyní nachází nástupiště autobusů, bylo také nutné zvýšit návozem o celé dva metry.

Stavební dělníci poté vybudovali nové chodníky pro pěší, vznikla nová parkoviště s 33 místy včetně míst pro invalidy. Přibyla také kolárna, kde je možné uschovat až pětadvacet jízdních kol. Hlídá ji kamerový systém.

Stavbě samotné předcházely dlouhé přípravy. Starosta Bystřičky Zbyněk Fojtíček připomněl, že celých čtrnáct let trvalo, než se obci podařilo získat do vlastnictví pozemek, na němž nyní nový terminál stojí.

Pět let trvala také příprava stavby terminálu, který podle starosty výrazně zkulturnil vjezd do Bystřičky.

Součástí dopravního terminálu je také vlakové nádraží, které Správa železnic opravila v letech 2015 a 2016 při rekonstrukci železniční trati. Poté však nebyla využívaná a byla povětšinou uzamčená. Teď už znovu slouží cestujícím.

„Nádražní budovu máme momentálně od Správy železnic v nájmu a máme zažádáno i o její odkup. Našim cílem je vytvořit tady prostory sloužící ke komerčním účelům i široké veřejnosti,“ prozradil Zbyněk Fojtíček.

Připomněl, že na stavbě dopravního terminálu se podíleli místní lidé a složky.

„Mohu jmenovat například hasiče, kteří tady jezdili s cisternou, kropili beton či zalévali nově vzniklou travnatou plochu,“ ocenil starosta Bystřičky.