Investor pochybnosti rozptyluje. Galerie podle něj nebude černá, parkoviště bude dostupné sedm dní v týdnu a budova je aktuálně z 80 procent obsazena nájemníky.

Mezi diskutujícími na sociálních sítích se objevují i názory galerii nezatracující.

„Stavba se mi nelíbí, ale má se předělávat nádraží a je možné, že jako celek to bude vypadat lépe,“ myslí si Jan Kovář.

„Těším se na to, až tady bude něco, co bude moderní a bude to fungovat. Mám dost obchoďáku Jednota a parkovišť v kalužích,“ vyjádřila Jana Olšáková.

Vala: Fasáda bude bílá

Převládají ale názory, které považují stávající galerii za obludu, která nepatří mezi historickou zástavbu a ničí výhled.

„Vždycky jsem myslel, že největší vředy na tváři Vsetína vznikly za bolševika a pak po roce osmdesát devět. Takzvaná galerie je zdatně doplní. K Albertu, kulturáku, budově VZP, Legu, Jednotě a podobným odpudivostem ještě přibude obrovská neforemná škatule,“ neskrýval odpor Vsetíňan Martin Bambuch.

Nejvíce diskusí vyvolala barva galerie. Jak ale ujistil ředitel společnosti Valatrans, která je investorem stavby, Jaroslav Vala, současné tmavé panely jsou pouze izolace.

„Na ně budou dělníci montovat fasádu, která bude z hliníkových kazet bílého odstínu,“ ujistil Vala.

Největší procento plochy fasády budou tvořit děrované kazety s kruhovými otvory proměnného průměru, jejichž kombinací budou na fasádě zobrazené siluety stromů.

Parkoviště na 7 dní v týdnu

Vala také mírní pochybnosti kolem údajně omezené „otevírací doby“ podzemního parkoviště.

„Parkovací místa bude možné používat sedm dní v týdnu. Celé společné parkoviště bude otevřené minimálně patnáct minut před odjezdem prvního vlaku a minimálně patnáct minut po příjezdu posledního vlaku. Popřípadě čtyřiadvacet hodin denně podle vytíženosti celého parkoviště,“ nastínil.

Parkoviště bude mít závoru při vjezdu a výjezdu, výjezd aut urychlí kamera. Parkovné půjde platit bezkontaktně. Investor počítá se stáním zdarma do 30 minut, případně až do 60 minut.

Otevírací dobu a režim parkování řeší také smlouva, kterou schvalovali vsetínští zastupitelé.

„Záměrem bylo, aby se to celé chovalo jako jedno parkoviště. Řidiči nebudou muset řešit, jestli parkují na městské části, nebo v části Valatransu,“ vysvětlil starosta Vsetína Jiří Růžička. Kapacita pod galerií je asi 110 míst, dalších padesát je v městské části.

Parkoviště bude obsluhované jedním vjezdem, kde bude doba omezená, a výjezdem, který bude použitelný nonstop. „Jednotný bude také systém placení. Parkoviště začne sloužit po otevření galerie,“ doplnil starosta.

Co se týká nabídky služeb, investor dle svého vysvětlení kladl důraz na to, aby tu lidé našli prodejny střední cenové hladiny.

„Chceme nabídnout sortiment, který ve městě chybí. Jednání s nájemci pokračují, první podlaží je obsazené z devadesáti procent, druhé z pětasedmdesáti. Třetí stále řešíme, zde budou služby,“ přiblížil Vala.

Odpůrci i zastánci galerie posoudí potřebnost a kvalitu služeb až za pár měsíců. Investor předpokládá spuštění provozu na podzim letošního roku.