Je pokrytý asfaltovým kobercem s oddělenými jízdními pruhy pro každý směr.

„Je to perfektní věc. Tento úsek byl cyklistům nepřístupný, a jezdit po rušné hlavní silnici se nikomu nechtělo. Teď se přes Branky a Police dostaneme dále na Kelečsko,“ chválil vloni při slavnostním otevírání nové trasy pro jízdní kola jednasedmdesátiletý cykloturista Milan Stavinoha z Poličné.

Vybudování stezky přišlo zhruba na tři a půl milionu korun. Nositelem projektu byla obec Branky, ale vzhledem k tomu, že trasa zasahuje prakticky rovným dílem do katastrů Branek i Poličné, rozdělily si obě sousední vesnice náklady napůl.

Významnou pomocí byla také evropská dotace, získaná prostřednictvím Místní akční skupiny Kelečsko-Lešensko-Starojicko.

NA KOLE JEDNOU AŽ NA SVATÝ HOSTÝN

Cyklostezka vedoucí od Valašského Meziříčí, končí nyní v Brankách. V tomto stavu však nemá zůstat dlouho.

„Ještě než se tato stezka dostavěla, už jsme začali plánovat její pokračování směrem na Police. A dá se říct, že jsme do značné míry pokročili,“ říká František Svoboda, starosta Branek, který je sám velkým příznivcem cykloturistiky.

Nejdůležitější je podle něj nyní dokončit vypořádání všech dotčených vlastníků pozemků.Ani v Policích však stezka nemá končit. Obce mikroregionu ji chtějí do budoucna prodloužit směrem na Bystřici pod Hostýnem, hlavní turistickým cílem má být právě Svatý Hostýn.

K dnes hojně využívané Cyklostezce Bečva mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem či Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm by tak přibyl další významný směr pro milovníky jízdy na kole.

„I na Hostýn se na kole vyjet dá. Navíc předpokládám, že ještě zesílí dnešní rozmach elektrokol, což jeho dostupnost ještě zvýší,“ myslí si Svoboda, podle kterého může cyklostezka přispět i k rozvoji jednotlivých obcí – ať už tím, že do nich přivede turisty, či vznikem pracovních míst v přidružených službách.