Zahájení stavby takzvané rampy Mostecká už nic nebrání.

„Hlavní práce zahájíme začátkem srpna. Vybudujeme dvě nové větve frekventované křižovatky silnic I/57 a I/69. Cílem je zvýšit bezpečnost v úseku, kde často dochází k tragickým nehodám,“ řekl Deníku Lucie Trubelíková z oddělení komunikace (ŘSD).

O nutnosti přestavby nebezpečné křižovatky se mluví už dlouhé roky. Jejím největším úskalím jsou scházející připojovací pruhy k výpadovce na Zlín (I/69). Řidiči přijíždějící od Valašského Meziříčí nyní musí do Vsetína vjíždět odbočením doleva, tedy křížením protisměru.

Pohled z vrchu Helštýn na Valašské Meziříčí. Ilustrační foto
Krásenská obora zůstane odpočinkovou zónou, rozhodli v anketě Meziříčané

Podobně nebezpečné je i odbočování z centra Vsetína doleva na obchvat města směrem na Ústí. Právě tyto manévry, někdy spolu se špatným odhadem vzdálenosti či vysokou rychlostí vozů jedoucích po hlavní silnici, každoročně přinášejí řadu vážných nehod.

Rampa Mostecká bude situaci řešit prostřednictvím připojovacích pruhů, které v místě u Domu služeb Kotovo ve vsetínské místní částí Rokytnice propojí okružní křižovatkou silnice I/57 a I/69.

Budoucí podoba křižovatky silnic I/57 a I/69 ve vsetínské místní části Rokytnice (rampa Mostecká).Budoucí podoba křižovatky silnic I/57 a I/69 ve vsetínské místní části Rokytnice (rampa Mostecká).Zdroj: ŘSD ČR

„Motoristé jedoucí od Valašského Meziříčí a směřující do centra Vsetína nebo na Zlín sjedou ze silnice I/57 vpravo po rampě k nové okružní křižovatce. Ti, kteří naopak z centra města nebo od Zlína míří k Ústí, vyjedou od okružní křižovatky u Kotova po připojovacím pruhu na silnici I/57. V obou případech odpadne nebezpečné odbočování vlevo, které je nyní tím největším problémem,“ popsal už dříve starosta Vsetína Jiří Růžička.

Stavba vychází z technické studie zpracované už v roce 2013 firmou HBH Projekt. Z ní vzešla o čtyři roky později od stejné firmy také dokumentace pro územní rozhodnutí. Stavební povolení získal záměr vloni na jaře, v listopadu pak ŘSD začalo s přípravou území, a to kácením dřevin a skrývkou ornice.

ŘSD zaplatí víc, než si plánovalo

Ještě před koncem minulého roku začalo také výběrové řízení na zhotovitele stavby. Původní termín pro podání nabídek bylo nutné kvůli dodatečným dotazům uchazečů prodlužovat a 20. ledna vypršel. Před finálním podpisem smlouvy s vítězem ale uplynuly ještě další čtyři měsíce. ŘSD totiž dostalo dvě nabídky, přičemž obě byly vyšší než předpokládaná cena stavby (175 milionů bez DPH) a bylo nutné je řádně vyhodnotit. Podle podepsané smlouvy ŘSD za stavební práce zaplatí bezmála 220 milionů korun bez DPH.

Mezinárodní folklorní festival Vsetínský krpec ve Vsetíně. Ilustrační foto
Letní hudební festivaly se lidem prodraží. Rostou ceny vstupného i občerstvení

Slavnostní zahájení je naplánované na 5. srpna. Hotová rampa Mostecká má být uvedena do provozu v roce 2024.

Pro město Vsetín je stavba významná nejen kvůli bezpečnosti motoristů, ale také z dalších důvodů. Na novou okružní křižovatku u Kotova totiž navazuje stavba nové přístupové silnice do sídliště Rokytnice a přes Lapač k plánovanému novému záchytnému parkovišti za vlakovým nádražím.

Jde o nedílnou součást celkové rekonstrukce vsetínského vlakového nádraží a přeměny prostoru před a za ním, která začala na podzim. „Vše dohromady umožní zklidnění přetížené ulice Na Dolansku. Po dokončení rampy také budeme moci opravit chodníky podél výpadovky na Zlín v okolí Kotova, což prozatím záměrně odkládáme,“ dodal před časem starosta Vsetína.