Zdejší úředníci sledovali četnost dopravy na obou koncích města v pracovní den a v sobotu.

Výsledek sčítání mohl být ještě lepší. První červnovou sobotu ale poznamenaly dešťové přeháňky. Přesto sledovanými úseky projelo nebo prošlo přes dvanáct set lidí. „Je to několikanásobně více, než vyžadují podmínky pro čerpání evropských dotací. Podle nich by tudy mělo projet alespoň čtyři sta čtyřicet pět uživatelů,“ doplňuje Cáb.

Cyklisté a bruslaři užívají cyklostezku na rodinné výlety i pro vylepšení své fyzické kondice. „Je to dobrá věc. Nemusím už jezdit po rušné a nebezpečné silnici vedoucí středem města,“ pochvaluje si Jiří Jurečka, který po stezce jezdí denně do práce.

Valašskomeziříčskou radnici výsledek sčítání nepřekvapil. „Lidé byli od začátku natěšení a nedočkaví. Mnoho jich nevydrželo čekat a po cyklostezce začalo jezdit dříve, než jsme jednotlivé úseky stačili dokončit,“ vzpomíná místostarosta Jiří Pernický.

S ostatními městy a vesnicemi teď připravuje její prodloužení do Bystřice pod Hostýnem a Hranic, odkud pokračuje okolo hradu Helfštýn do Tovačova. „Projektanti brzy dokončí studii úseku z Valašského Meziříčí do Hustopečí nad Bečvou. Vcelku jasno máme také o trase od nás do Rajnochovic,“ dodává místostarosta.

Pracovníci valašskomeziříčské radnice budou pohyb na zdejším úseku cyklostezky Bečva sledovat znovu o letních prázdninách. „Ukládá nám to smlouva o čerpání evropských dotací. Výsledky měření budou součástí zprávy, kterou budeme předkládat každý rok po dobu pěti let,“ vysvětluje referent Cáb.

Smyslem sčítání ale není jen prokázat, že desítky milionů korun z evropských fondů i obecních pokladen byly vynaloženy účelně. „Zjištěné údaje mohou zajímat i lidi, kteří by v blízkosti cyklostezky chtěli provozovat restauraci, cykloservis, půjčovnu in-line bruslí a další služby,“ upozorňuje vedoucí odboru komunálních služeb městského úřadu Václav Chajdrna.