Dílo roztrhala a Arachné se ze strachu před trestem oběsila. Bohyni se jí zželelo a vrátila jí život alespoň tím, že ji proměnila v pavouka.

„Poprvé za sto dvacet let trvání manufaktury jsme restaurovali dílo, které se tematicky vrací ke kořenům našeho řemesla,“ konstatuje s nadšením ředitel valašskomeziříčské gobelínky, akademický malíř Jan Timotej Strýček.

Po roce tady dokončili obnovu gobelínu, utkaného v sedmnáctém století ve francouzském Aubussonu na motivy popisované antické pověsti.

„Odstranili jsme dřívější nekvalitní opravy i bordurový lem, který jsme nahradili novým,“ popisuje ředitel rozsah obnovy gobelínu patřícího soukromému majiteli.

Podle tradice se scéna z nově restaurovaného gobelínu promítla do živého obrazu, který v úterý ve Schlattauerově kavárně v budově manufaktury předvedli studenti místního gymnázia.

„Citace jsme s mírnými úpravami převzali z Ovidiova díla Proměny, kde je příběh Arachné a Athény zapsán,“ prozradil čerstvý absolvent Ondřej Hradil a dodal, že kvůli maturitě neměli na přípravu tolik času, kolik by si představovali.

Pro celou skupinu studentů se tím uzavřel cyklus živých obrazů, s nimiž v gobelínce vystupovali čtyři roky.

„Bylo to hezké, bavilo nás nacvičovat i aranžovat kostýmy. Budu na to ráda vzpomínat,“ říká Derica Mazniová, jíž v posledním představení připadla role Arachné.