Od zbourání budovy Ekoferm (lidově:parník) na zlínském autobusovém nádraží uplynuly již tři roky. Vedení města po něm plánovalo následně tento prostor zrekultivovat, a to navezením hlíny a provedením terénních úprav. K tomuto kroku však nedošlo a tak se veřejností kritizovanému tristnímu stavu nádraží přidal další, nevzhledný prostor.

Na místě po zbouraném "parníku" začaly práce na úpravě prostoru

Tento týden se však zde objevili pracovníci města, kteří začali likvidovat náletové dřeviny na tomto opuštěném místě. Informaci Deníku, že chce město tento prostor zkulturnit do konce letošního roku, potvrdil za jeho vedení mluvčí Tomáš Melzer.

„Úpravy tohoto místa začnou v první polovině měsíce září,“ uvedl s tím, že se však jedná o provizorní úpravu prostoru.

„Jde o „zkulturnění“ lokality, a to do doby výstavby nového dopravního terminálu,“ vysvětlil mluvčí zlínské radnice. Podle něj tak město chce, aby tato plocha vypadala reprezentativněji.

„Bohužel město nemá ve vlastnictví ani autobusové ani vlakové nádraží. Jinak by revitalizace nádraží probíhala mnohem rychleji,“ připomněl Tomáš Melzer.

Vzhled autobusového nádraží se změní až při modernizaci trati Otrokovice - Vizovice

Obyvatelé krajského města totiž považují vzhled s současný stav autobusového nádraží za nedůstojný a nazývají jej ostudou města. Podle některých by přitom stačilo málo, aby zlínské nádraží prohlédlo.

„Kdyby udělali nový asfalt, nové čísla, nový přístřešek na každé nástupiště a celkově budovu, o to jde,“ míní na sociálních sítích například Patrik Potěšil.

Přesto za celkový stav zlínského nádraží není radnice ve Zlíně odpovědná, nejde o majetek města. Nádraží vlastní společnost Z-Group. Podle vyjádření mluvčího společnosti Miroslava Slaného, se nádraží dočká změn teprve až s vybudováním nového dopravního terminálu.

„Vnímáme, že současný stav autobusového nádraží ve Zlíně je nevyhovující a že je oprávněně terčem kritiky ze strany obyvatel a cestujících. Již delší dobu máme připraven projekt nového dopravního terminálu, kdy by mělo vzniknout i zcela nové autobusové nádraží,“ uvedl za společnost Miroslav Slaný.

Podle něj je k tomuto kroku z jejich strany již vše připraveno, včetně studie, vizualizace, ve finálních krocích je také příprava dokumentace pro stavební povolení.

Zelenou stavbě nového autobusového nádraží – dopravního terminálu dá ale podle něj až stavební povolení pro plánovanou modernizaci tratě Otrokovice-Vizovice. Právě v souvislosti s touto stavbou se čeká na vybudování nového dopravního terminálu.

„Čeká se ale na vydání územního rozhodnutí na dvojkolejku, na kterém nyní vše stojí. Nová výpravní budova totiž navazuje na nově budovanou trať, z výpravní budovy bude podchodem příchod na zvojkolejněnou trať. Proto není možné v tuto chvíli dát přesnou odpověď na otázku, kdy by mohlo být vydáno stavební povolení na výpravní budovu, a kdy by se tedy mohlo začít stavět,“ vysvětlil mluvčí společnosti Z-Group.

Modernizace železniční trati Otrokovice-Vitovice začne nejspíš za tři roky

Investorem akce Modernizace a elektrifikace trati Otrokovice - Vizovice je Správa železnic (SŽ). „V současné době probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení, souběžně probíhá územní řízení. Zahájení stavby očekáváme počátkem roku 2023,“ uvedl v úterý mluvčí SŽ Marek Illiaš.