Auto je takřka k nerozeznání od ostatních vozů stejného typu, avšak do doby, než spustí majáky a výstražně začne na řidiče blikat nápis POLICIE.

Jeden z Volkswagenů Passat 3,6 V6 FSI brázdí cesty skrz celý region a druhý má k dispozici policie v Uherském Hradišti. Ta jej hodlá využít zejména na silnici I/50, která protíná prakticky celý okres. Právě tam se hlídky velmi často potkávají s takzvanými piráty silnic. „Jde o hlavní tah, který využívá hojně osobní i kamionová doprava. A nezřídka se nám tu stává, že řidiči schválně porušují dopravní pravidla, ať už jde o rychlost anebo nebezpečné předjíždění. Už jsme tu proto z těchto důvodů měli několikrát na výpomoc i vrtulník. Nicméně ten tu s námi nemůže být denně," vysvětlil mluvčí uherskohradišťské policie Aleš Mergental.

Jednou z hlavní předností těchto moderních aut je bohatá výbava a hlavně rychlost. Podle výrobce dokáže toto elegantní auto jet až 250 km/h.

Velkou předností policejního Volkswagenu Passat je i moderní radar R10, který umí změřit rychlost autu jedoucímu před ním i v protisměru. „Některé naše vozy jsou vybaveny radary i více než deset let starými, a tohle je skutečně to nejlepší, co můžeme mít. Navíc dokážeme na dálku lustrovat i to, zda není auto kradené," pochvaluje si vedoucí krajské dopravky Štěpán Zachar.

Za volantem nových zbraní proti pirátům silnic sedí podle něj jen ti nejzkušenější policisté. „Ti samozřejmě museli projít i speciálním kurzem," doplnil ještě Zachar.

Auta jsou rovněž vybavena dvěma displeji, které stíhanému řidiči ukazují několik povelů, například stůj, zpomal či vypni motor.

Technické lahůdky:

Pod kapotou: Motor má sílu 300 koní a pohon je na všechna čtyři kola. Auto zrychlí z nuly na sto za 5,6 sekund. Nejvyšší rychlost je 250 km/h. Tomu je úměrná i spotřeba, která je podle výrobce 12,3 litrů benzinu na sto kilometrů v obci.

Čelní sklo: V dešti ani v zimě už se nebude policistům stávat, že se jim zamlží čelní sklo a neuvidí ani na krok. Je totiž vyhřívané.

Kola: 18-ti palcová.

Světelné tabule: Kromě modrobílých majáků má vůz vepředu i vzadu světelné displeje, na kterých se řidiči zobrazují různé povely, ale například i upozornění na kolonu.

Podvozek: Vozidlo má elektronicky nastavitelný podvozek, například na režim sport či komfort.

Převodovka: Policistům odpadají veškeré úkony s řazením. Převodovka je totiž plně automatická, šestistupňová.

Sedadla: Myslelo se i na pohodlí policistů. Sedadla jsou kožená, výškově nastavitelná i polohovatelná a nechybí ani jejich vyhřívání.

Středový panel: Pomocí displeje se ovládá například klimatizace, která je rovněž součástí výbavy. Vůz má zabudované i GPS, díky němuž mají operační důstojníci přehled o tom, kde se zrovna hlídka pohybuje.

Radar: Jde o nejmodernější typ radaru R10. Měří ve dne i v noci. Neunikne mu auto ani jedoucí v protisměru. Vozům změří nejenom aktuální, ale i v úsekovou rychlost. Navíc si mohou policisté přiblížit registrační značku a během krátké chvíle v databázi zjistit, zda není auto kradené. Zároveň zjistí i jeho GPS polohu. Další předností radaru je možnost focení barevných snímků.