Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajskou železnici brázdí vlaky za 384 milionů

Zlínský kraj - Je půl desáté ráno a na prvním nástupišti otrokovického nádraží ČD stojí desítky lidí. Někteří hledí do časopisu, jiní v rukou třímají mobilní telefon, další zase jen nepřítomně hledí na koleje.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Nová motorová jednotka LINK II 844 na trati s Otrokovic do ZlínaFoto: DENÍK/Karásek Jan

Všední ráno ovšem během několika sekund protne blížící se leskle modrá vlaková souprava. A všechny pohledy přítomných jsou upřeny jen na ní. Při své předváděcí jízdě do Otrokovic přijela moderní motorová jednotka RegioShark, která bude zanedlouho v šesti kopiích brázdit tratě po celém kraji.

„Podstatně zkvalitní cestování mezi několika důležitými městy v kraji. První bude ve zkušebním provozu i s cestujícími už v průběhu října, druhá bude do konce letošního roku, a třetí a čtvrtá na jaře příštího roku. Poslední dva vlaky pak v druhé polovině příštího roku," přiblížil mi ve vlaku ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD ve Zlíně Ludvík Urban.

Cestující se díky novým vlakům mohou těšit na příjemnější cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, a také na trasách mezi Zlínem a Kroměříží a Zlínem a Uherským Hradištěm.

„Regionální vozidla se pořizují pro Zlínský kraj za podpory Regionálního operačního programu Střední Morava (ROP). Cena jednoho vlaku je 64 milionů korun, podíl dotace je 40 procent. Stejným poměrem je rozdělena také celková částka 384 milionů korun za všech šest vozů," vypočítala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Běžní cestující se při předváděcí jízdě do vlaku zatím nedostali, pochvaloval si jej ovšem strojvedoucí předváděcí jízdy.

„Nevím, co k tomu říct. Je to prostě nádhera. Jedná se rozhodně o jeden z nejmodernějších vlaků, co u nás jezdí. Je radost to řídit. Největším plusem, který se dotkne přímo cestujících, je jednoznačně klimatizace," popsal Jiří Dvořáček, který má jako jeden z prvních povolení k řízení RegioSharku a postupně bude zaučovat své další kolegy. 

RegioShark

Max. rychlost: 120 km/h Délka: 44 metrů Výkon: 800 kW Počet sedadel: 120 k sezení (z toho patnáct sklopných a devět v první třídě) Sedadla: moderní, ergonomická, s textilním potahem Celková kapacita: 240 osob WC: uzavřené, v bezbariérové úpravě, využitelné i ve stanici Další přednosti: Vlak disponuje také prostorem pro jízdní kola, kočárky a objemná zavazadla. Ve vlaku je také klimatizace a možnost bezbariérového nástupu do prostoru se sníženou podlahou.

Autor: Marek Houser

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
ZŠ Sedmikráska Rožnov pod Radhoštěm,1. třída, třídní učitelka Lenka Fiedlerová

Představujeme prvňáčky ze Základní školy v Rožnově pod Radhoštěm

Dopravní nehoda v Horní Bečvě; úterý 17. října 2017
3

Řidička se po nehodě vymlouvala na slunce, nadýchala ale tři promile

Knihovníci ve Vidči a Rožnově se radují z krajského ocenění

FOTOGALERIE / Zlínský kraj letos již popáté uděloval tituly Knihovna roku a oceňoval knihovníky za jejich práci. Své zástupce na slavnostním ceremoniálu, který se konal v polovině října v sídle Zlínského kraje, mělo také Valašsko. Z titulu Knihovna Zlínského kraje roku 2017 se mohou radovat ve Vidči, mezi oceněnými knihovnicemi je Ilona Kroupová z Městské knihovny v Rožnově pod Radhoštěm.

Muž z Valašskomeziříčska zemřel pod koly rychlíku

K další tragické nehodě na kolejích došlo v pondělí ráno na trati ve Lhotce nad Bečvou u Valašského Meziříčí. Muž po střetu s rychlíkem na místě zemřel.

Vlekaři už jsou na sezonu připravení

Počasí, které panovalo poslední dny, sice nenasvědčovalo zahájení lyžařské sezony, přípravy v lyžařských areálech ale nabírají na obrátkách. Vlekaři chtějí být na letošní zimu precizně připraveni.

AKTUALIZOVÁNO

Do pyžam a županů! Budoucí skláři slavnostně slíbili poctivé studium

FOTOGALERIE / Tradici učinili včera ve střední uměleckoprůmyslové škole sklářské ve Valašském Meziříčí zadost.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení