Pilates je cvičební metoda založená Josephem Pilatem v Německu na počátku 20. století. ,,Jedná se o směsici cvičebních prvků západní a východní filozofie. Obsahuje prvky jógy, thai-chi až po rehabilitační cviky," vysvětluje trenér studia Flex Fitness Petr Peč. A proč je pilates ideální na první lekci? ,,Pilates spojuje tělo a mysl zároveň se správným dýcháním, což je ideální odrazový můstek pro všechny ostatní cvičební metody. Nejprve musíme vytvořit silný střed trupu jako základy domu. Právě na tuto oblast je pilates zaměřen především. Je to komplexní cvičení pro celé tělo, díky tomu se některé prvky používají i v jiných typech lekcí," popisuje Petr Peč.

Na pilates je skvělé, že nemusíte být sportovci, abyste jej mohli pravidelně cvičit. Je v podstatě pro každého. ,,Výhodou je, že se dá cvičit každý den. Dochází k rovnoměrnému posílení hlubokých centrálních svalových skupin bez jednostranného přetěžování, s důrazem na kvalitu pohybu před kvantitou. Dalším bonusem je možnost cvičení cviků v několika úrovních obtížnosti," doplňuje trenér a specialista na funkční trénink.

Pokud si chcete pilates zacvičit, platí stejná pravidla jako před jakýmkoli jiným tréninkem. Asi dvě hodiny předem nejíst a po cvičení doplnit energii stravou bohatou hlavně na bílkoviny a také sacharidy. (kap)