„Jako každý rok je největší zájem o vánoční koncerty skupin Čechomor, Hradišťanu a Ondřeje Havelky s kapelou Melody Makers,“ přiblížil majitel a ředitel eventové Agentury Velryba Michal Žáček s tím, že tyto koncerty jsou již z 80 procent vyprodané.

Pandemie koronaviru však prý ovlivnila i u nich zájem o hromadné akce.

„Je pravda, že předprodej vstupenek je letos menší, přesto věříme, že se situace zlepší. Podle mne, kdo má rozum, obavy nemá,“ vyjádřil se majitel Agentury Velryba.

Zahraniční hvězdy nepřijedou

Naproti tomu v agentuře Pragokoncert Bohemia vánoční koncerty ruší.

„Většina kapel, která k nám přijíždí na koncerty, je ze zahraničí. V období Vánoc jsme měli nasmlouvané gospelové kapely, které měly přijet z USA. To je v současné situaci nemyslitelné,“ vysvětlil ředitel zlínské pobočky Pragokoncertu Bohemia Jiří Daron.

Uvedl, že se ruší například i vánoční šňůra koncertů finské zpěvačky Tarji Turunen.

Strach však podle Jiřího Darona dostávají i čeští umělci – ani oni neví, jak se bude vyvíjet současná situace a jaká budou přijímána celorepubliková protiepidemická opatření.

„Například česká kapela Katapult přesunula své koncerty naplánované do konce roku 2020 až na listopad příštího roku,“ informoval Jiří Daron.

„Přijímáme spíše storna, než objednávky na nové večírky,“ povzdechl si i ředitel zlínského hotelu Baltaci Lukáš Žaludek.

Vysvětlil, že každoročně si u nich objednávali pracovníci různých firem ze Zlína a okolí vánoční večírky v resortu Baltaci dlouho dopředu.

„Kvůli covidovému tématu, které se táhne letošním rokem jako otrávená nit, je to ale naopak,“ dodal Lukáš Žaludek.

Proto je i jejich společnost nyní spíše zdrženlivější, co se týká plánování velkých vánočních akcí.

„Čekáme, jak se situace vyvine a jaká budou pro nás zase vymyšlena opatření a nařízení,“ dodal ředitel Baltaci.

Výroba ozdob finišuje

Co se ale týká vánočních ozdob, některé firmy mají už téměř hotovo.

„S výrobou vánočních ozdob již finišujeme,“ hlásí například pracovníci ze vsetínského výrobního družstva Irisa.

„Již třetí týden v září chtějí mít své objednávky vánočních ozdob dodány zejména velké obchodní řetězce,“ vysvětlil vedoucí závodu Vlastimil Juřička.

Podle něj je zájem o jejich výrobky ze strany odběratelů přibližně stejný jako loni.

„Na zájem si nemůžeme stěžovat, vždyť naše ozdoby jsou český kvalitní produkt,“ vyzdvihl Vlastimil Juřička.

Jak připomněl, trendy příliš vzhled jejich vánočních ozdob neovlivňují, i když na nich designeři pracují rok dopředu.

„Klasika – bílá, červená, modrá,“ vyjmenoval opakovaný nejžádanější vzhled vánočních ozdob vedoucí závodu vánočních ozdob.