V minulosti již tato stanice přinášela záběry a sestřihy 
z Barumky, dokonce i přímým přenosem, ovšem pouze z depa či cíle.

„O přímý přenos 
z trati se snažíme již od roku 2007, kdy jsme vstoupili do seriálu IRC. Ale až letos se nám podařilo vše dotáhnout do úspěšného konce. A to zejména díky podpoře Autoklubu ČR a Škodě Auto, kteří dokázali zajistit potřebný balík financí, odhadem asi 150 tisíc eur (téměř 4 miliony korun)," prozradil Jan Regner, zástupce ředitele Barum Rally.

„Přímým přenosem tak budou z trati odvysílány čtyři hodiny, z každého průjezdu hodina, navíc ve velmi atraktivních časech a na prvním kanále, který je často šířen 
i do dalších televizí světa," poznamenal.

Z první soutěžní etapy se tak do živého vysílání Eurosportu a zřejmě i České televize 
dostanou oba sobotní průjezdy rychlostní polokruhové zkoušky Slušovice (start 
v 10.10 a 13.10, délka 15,94 km) a nedělního Majáku (start 10.10, 13.10, délka 23,38).

„K vidění budou záběry jak z několika stacionárních kamer, tak z helikoptéry a také z on-boardů deseti nejlepších jezdců, kteří budou startovat ve dvouminutových intervalech a v neděli v opačném pořadí. 
A proč jsme vybrali tyto dva úseky? To je jednoduché, je zde největší divácký zájem a my chceme ukázat, jak máme úchvatnou návštěvnost v porovnání se závody všude jinde," pousmál se Regner mladší.

„Bude proto hodně důležité, aby se fandové jen nedívali doma u televize, ale aby přišli v hojném počtu přímo k trati 
a nešetřili nejen s hlasivkami, ale také s vlajkami a podobnými proprietami," nabádá zástupce ředitele.

První výprava zástupců Eurosportu při mapování terénu proběhla již v minulých týdnech, další je na programu dnes.

„Zatímco napoprvé tady byl jen hlavní režisér, ve středu by mělo dorazit asi pět pracovníků Eurosportu a další minimálně dva z České televize," upřesnil Regner, který pochopitelně počítá s navýšením pracovníků satelitní televize.

„Doteď se jich na Zlínsku pohybovalo okolo dvaceti, nyní je požadavek na necelou sedmdesátku. Svou základnu budou mít v cíli každé rychlostní zkoušky – ve Veselé a na Majáku, přičemž hlavní propojovací prvek bude helikoptéra ve vzduchu s nejmodernější technologií snímání v HD rozlišení," těší se Jan Regner.

Nejdelší zkouškou 42. ročníku Barumky je Maják

Nejdelší rychlostní zkouškou 42. ročníku Barum Czech Rally Zlín bude legendární Maják. Tradičně na konci prázdnin (31.8.–2.9.) bude čekat na závodníky, kteří budou bojovat o body do seriálu IRC, ME a MMČR, celkem 601 kilometrů, z čehož bude 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 254. O předehru se samozřejmě v pátek 31. srpna postará populární divácká městská rychlostní zkouška v centru Zlína.

„Klidně bychom jeli závod 
i o týden dříve, ale nemůžeme si vybírat, termíny určuje FIA. Opět tedy odstartujeme týden po Německé rally. Jsem rád, že se nám termínově přizpůsobilo i Trnkobraní," poznamenal ředitel závodu Miloslav Regner.

Schéma závodu zůstane prakticky zachováno, stejně jako místa pro zázemí soutěžních týmů.

„Ve středu a čtvrtek proběhnou seznamovací jízdy, v pátek pak shakedown na úseku Pohořelice – Komárov. V podvečer pak nebude chybět ani jízda legend automobilů z padesátých let minulého století, stejně jako závod historiků. Samotný závod vypukne tradičně o čtvrt na deset," potvrdil Regner.

Poněvadž pro organizátory rallye je vzhledem k rozsáhlému chráněnému území hledat nové trasy obtížné, nic nového v tomto směru nepřinesou ani víkendové soutěžní dny.

„Vrátili jsme se k divácky populární a dostupné rychlostní zkoušce Slušovice, která se díky požadavkům Eurosportu stane polookruhovou, neboť se zde v okolí dostihové dráhy pojedou dvě kola," upřesnil ředitel.

„Zpět se vrací i Pindula, která se ale pojede v opačném směru než posledně. Odpoledne se pak pojede na úseku Trojáku erzety Lukov a Tesák prodloužené do míst, kde se už dlouho nejelo," potvrdil Regner.

V neděli se poté závodníci vydají na měřené úseky Halenkovice, Kudlovice a Maják.

„Osvědčil se, proto opět dostal zelenou, pouze se pojede opačně. A abychom závodníky na samý závěr nehnali zpět do servisní zóny do Otrokovic, před vjezdem do cíle pod Velkým kinem využijí prostoru a v případě umytí vozů i služeb depa dopravního podniku," řekl Regner, který opět věří ve velkou diváckou návštěvu.

„Ceny vstupného by měly být zachovány, přestože rozpočet se i díky nákladům na přímý přenos Eurosportem vyšplhal k hranici 20 milionů korun," dodal Miloslav Regner.

Program 42. ročníku Barum Czech Rally Zlín (31.8.–2.9):

PÁTEK: shakedown Pohořelice – Komárov (8–13), slavnostní 
start před zlínskou radnicí (17), městská RZ v centru Zlína (21.15).

SOBOTA: 2. a 4. RZ Slušovice (15,94 km) 10.10 a 13.10, 3. a 5. RZ Pindula (18,43 km) 10.43 a 13.43), 6. a 8. RZ Lukov (11,38 km) 14.41 a 18.07, 7. a 9. RZ Tesák (19,18 km) 15.14 a 18.40.

NEDĚLE: 10. a 13. RZ Halenkovice (21,40 km) 8.57 a 11.57, 
11. a 14. RZ Kudlovice 9.34 a 12.34, 12. a 15. RZ Maják (23,38 km) 10.10 a 13.10. Cíl: 14.30 pod Velkým kinem.