Majitelé psů a koček z České a Slovenské republiky, ale i z Itálie a Anglie v něm nejen v době letních a zimních dovolených mohou umístit své čtyřnohé miláčky.

Pobyt zvířat v hotelu je podle jeho majitelky Danuše Jiříčkové nutné dopředu objednat. Hotel totiž zejména v době letních i zimních prázdnin bývá stoprocentně obsazen. „Vyžadujeme rezervaci přes naše internetové stránky www.hotelpropsy.cz. Vždyť většina klientů si svoji dovolenou plánuje předem, takže si pro svého čtyřnohého miláčka rezervaci zajistí,“ informovala Jiříčková. V hotelu se však podle možností snaží vyjít vstříc i klientům, kteří chtějí své miláčky ubytovat bez rezervace.

Podle Jiříčkové je dnes ubytování psů i koček v hotelu běžnou praxí. Krize, která se vloni dotkla i České republiky, se však promítla i do hospodaření hotelu pro psy na okraji Uherského Brodu.

„Minulou sezonu jsme zaznamenali šedesátiprocentní pokles ubytovaných psů. Nejdřív jsme si říkali, že asi děláme něco špatně, ale nakonec jsme zjistili, že lidé prostě méně cestovali,“ odhalila realitu Jiříčková.

Pro čtyřnohé miláčky má v hotelu připravených devět venkovních a šest vnitřních kotců. „Ty uvnitř budovy jsou určeny psům, kteří žijí v panelácích nebo je majitelé chovají v interiérech rodinných domů. Zvířata bydlí po jednom, pokud má ale chovatel dva psy, mohou být ubytováni v jednom kotci,“ poznamenala Jiříčková.

Páníčkové umisťují své chlupaté miláčky do hotelu většinou po dobu dovolené, ale jsou i případy, kdy je klient ponechá v hotelu déle, třeba kvůli hospitalizaci v nemocnici nebo pokud delší dobu pracuje v zahraničí.

„Ročně projde hotelem na sedmdesát zvířat, o prázdninách padesát. Nejvíce hotelových hostů jsme tu měli v červenci, nejméně jich tu bývá v dubnu. Máme stálé klienty, kteří u nás své psy ubytovávají. Těší nás, že k nim přibývají noví,“ libovala si majitelka psího hotelu.

Neposlušný pes nemá šanci

Za denní pobyt ve vnitřním kotci zaplatí majitelé psů a koček sto osmdesát korun. Ubytování ve venkovních kotcích je rozlišeno podle plemene psa a pohybuje se od sto dvaceti do sto padesáti korun.

„Slevy poskytujeme těm klientům, kteří si pro zvíře přivezou své krmivo. Na příští rok chystáme změnu. Slevy již nebudou poskytovány, ale nebudeme zakazovat, aby si klienti pro svá zvířata přivezli své krmivo,“ poznamenala Jiříčková. Obsluze psího hotelu předávají páníčkové chlupáčů také léky s pokyny, jak často je svěřencům podávat.

Nezvladatelné psy do hotelu neberou. „Naši klienti se o své miláčky skvěle starají. Nikdy jsme nezjistili žádný problém. Klienty si vybíráme. Když se občas stane, že přivedený pes je ze strany majitele zanedbán, rozloučíme se s ním ještě před dveřmi hotelu,“ řekla bez okolků majitelka psího hotelu.

Jedním dechem dodala, že klienti, kteří své psy v hotelu po dobu dovolených ubytovávají, jsou spolehliví a psa si po návratu z ní odvezou. „Pouze v jednom případě jsme klientovi, který si psa po dovolené nevyzvedl, museli jeho chlupáče přivézt do místa trvalého bydliště a předat mu ho. Proto je tak důležitá smlouva o rezervaci,“ zdůraznila Jiříčková.