Proč jsou pro vás filantropické aktivity tak důležité?
Jsme velká banka a pokládáme za naši povinnost měnit věci v naší zemi k lepšímu. To se týká jak našich CSR aktivit, tak filantropie. V regionech máme tradičně silné zastoupení, známe problémy tamních obyvatel, a proto nám záleží i na tom, aby se v nich dobře žilo.

V letošní první části programu ČSOB pomáhá regionům se vybraly 4 miliony Kč. Jaký podíl má na tomto výsledku veřejnost?
Obrovský. Veřejnost na webu našeho programu letos přispěla konkrétním projektům rekordní částku 2 070 111 korun, ČSOB pak doplnila dalších 2 165 000 korun. Je skvělé pozorovat, že i zdánlivě malé věci, které ovlivní život jedné konkrétní skupiny či komunity získávají velkou podporu. Příkladem jsou projekty typu mobilní hospic, nebo programy pro handicapované. Potvrzuje se tím i to, že Češi mají silně vypěstované sociální cítění.

Jaké projekty získávají největší podporu?
Letos to byla například řešení pro občany s nějakým zdravotním handicapem. Tradičně je silným tématem pomoc dětem, seniorům a zvířatům. Je ale vidět, že se lidé zajímají i o kulturní dědictví ve svém okolí, velmi oblíbené jsou projekty zaměřené na rekonstrukci chátrajících památek. Nejúspěšnějším projektem se teď naposledy stala obnova kostela v Nových Domcích u Rozvadova, která dohromady i s naším příspěvkem získala 209 000 Kč.

Ve kterém kraji najdeme nejvíce filantropů?
To nelze takto jednoduše říci. Velmi záleží na konkrétním projektu, kterému může přispět kdokoli odkudkoli. I Pražáka může zajímat osud kostelíku na Moravě, kam jezdíval na prázdniny. V posledním jarním kole se podařilo nejvíce vybrat na projekty na Vysočině, v Plzeňském a Jihočeském kraji. Ale přispívat může kdokoli odkudkoli.

Jak se ujišťujete, že přihlášené organizace jsou spolehlivé?
V tomto ohledu je pro nás klíčová spolupráce s Forem dárců, kde jednotlivé kandidáty prověřují a ujišťují se o realizovatelnosti jednotlivých projektů. Myslím, že pro lidi je tato garance velmi důležitá, stejně jako fakt, že samotný příspěvek prochází naší platební bránou, a darování je tak naprosto bezpečné.

Jak může banka ještě inspirovat veřejnost, aby přispívala na prospěšné projekty?
Nabízí se samozřejmě poskytování takových bankovních produktů a služeb, které dárcovství usnadní. Příkladem této praxe je afinitní platební karta. Určité procento z každé platby realizované platební kartou může klient věnovat dobročinné účely. Jedná se například o Kartu dobré vůle nebo kartu Premium, kdy 0,1 procento z každé platby jde na výcvik vodících psů Nadačnímu fondu Mathilda. Stejným dílem pak přispěje i ČSOB a Mastercard, čímž se příspěvek ztrojnásobí. Čerstvou novinkou je, že si lze tuto funkci snadno aktivovat také on-line - v internetovém bankovnictví.

Jaké má kampaň výsledky?
Po třech měsících se díky platbám našich prémiových klientů vybralo pro Mathildu přes 33 000 korun, celkem s příspěvkem od ČSOB a Mastercard tak získala Mathilda skoro 100 000 korun. Když k tomu ještě přičtete jejich skvělý výsledek v programu ČSOB pomáhá regionům, kde získali dohromady 167 000 Kč, znamená to, že se díky našim iniciativám podařilo vybrat více než čtvrt milionu korun. Tolik stojí výcvik jednoho vodícího psa.

Jak dále ještě podporujete dárcovství?
Velkou radost máme také z chytrých mobilních platebních terminálů s dárcovskou aplikací pro neziskové organizace. Představte si, že vás na ulici v rámci veřejné sbírky nezastaví někdo s pokladničkou, ale s terminálem, kde bezpečnost platby garantuje přední česká banka. To je určitě nástroj, který posune českou filantropii o úroveň výše. Mimochodem částka, kterou prostřednictvím našich platebních řešení neziskové organizace letos získaly, se šplhá již ke 45 milionům korun.

Ilustrační foto
Veřejnost si vybrala. Nejvíce peněz půjde na stavbu altánu