Na osmi rychlostních zkouškách svedou souboj o celkové prvenství v sérii dva zlínští piloti s vozy Citröen. Egon Smékal je průběžným lídrem série a sekundovat mu bude Ondřej Bisaha, který má oproti Smékalovi k dispozici o něco málo výkonnější specifikaci vozu Citröen DS3 R3T max. Smékal jde do boje sice s osmnáctibodovým náskokem, ovšem rovněž s vědomím, že nejhorší z výsledků sezony se škrtá. V souboji s Bisahou mu tedy nezbývá než vsetínskou soutěž opanovat.

„Před závodem jsme se soustředili především na co nejlepší přípravu vozu, který nás několikrát technicky nemile překvapil. Souboj s Ondrou bude parádním vyvrcholením sezony, navíc na tratích, které by nám mohly sedět. Záležet však jistě bude i hodně na počasí, ostatně jako každým rokem na Vsetínsku. Pro vítězství ale s Monikou (spolujezdkyní Hýbnerovou – pozn. red.) na tratích uděláme maximum," těší se na vyvrcholení sezony jednodenních podniků Egon Smékal.

Aktuálně druhý muž průběžného pořadí Ondřej Bisaha se pro pokračování v sérii rozhodl až po ne příliš vydařené domácí Barumce a díky vítězství v Rally Jeseníky, kdy se dostal Smékalovi na dostřel. „Do souboje půjdeme s respektem. Oba s Egonem dokážeme jet rychle, což se potvrdilo ve Vsetíně již loni, kdy jsme oba svou kategorii opanovali," vzpomíná na předchozí ročník zlínský soutěžák a majitel závodní stáje v jednom.

Z rychlostních zkoušek mu v itineráři soutěže však proti loňsku chybí jeho oblíbená Bystřička. „Letos to však bude především o počasí. Špatná volba pneumatik totiž může v tak krátkém závodě hrát zásadní roli. Oproti celé sezoně, kdy jsme jeli pneu Pirelli, musíme díky absenci nejměkčí směsi u této značky přejít zpět na michelinky. Navíc nám asi hodně budou chybět i zkušenosti s jízdou na vodě s tímto vozem, takže odhadovat, jak závod dopadne, se opravdu nedá. Každopádně nikomu nic nedáme zadarmo," slibuje fanouškům Bisaha.

Kromě souboje o titul budou jistě k vidění i další zajímavé souboje, neboť poslední závod sezony přilákal na start spoustu zvučných jmen nejen z naší republiky. Na startu se v rámci poháru pořadatele objeví například slovenští bratři Melichárkovi s vozem Ford Fiesta WRC nebo také pravidelný účastník MS v kategorii WRC2 Martin Kočí s fiestou ve specifikaci R5.

Z domácích jezdců stojí za zmínku třeba Jaromír Tomaštík se Subaru WRC, Miroslav Jakeš s Citröenem DS3 R5, pravidelný účastník mistrovství Evropy Antonín Tlusťák s Fabií S2000 či na poslední chvíli přihlášený úřadující druhý vicemistr republiky Pavel Valoušek. Ten ale svou Fabii S2000 na Vsetínsku vymění za Mitsubishi Lancer Evo IX a poměří síly třeba s úřadujícím šampionem produkční kategorie Martinem Březíkem.

Soutěž má opravdu nabitou startovní listinu, která jistě nabídne hodnotný sportovní zážitek nejen jezdcům, ale i přihlížejícím divákům.

První posádka vyrazí na trať dlouhou téměř 250 km se sedmdesáti kilometry rychlostních zkoušek v sobotu v půl deváté ráno ze stadionu Ohrada ve Vsetíně. Nejúspěšnější posádky včetně vítěze soutěže a především nové šampiony Rallysprint Série diváci přivítají kolem tři čtvrtě na pět odpoledne u autosalonu Škoda Samohýl Auto ve Vsetíně.

Program závodu

Start zítra v 8.30 – stadion TJ MEZ Ohrada Vsetín

RZ 1, 5 Semetín (7,6 km) 8.53, 12.47

RZ 2, 6 Hošťálková (10 km) 9.13, 13.07

RZ 3, 7 Jabloňová (12,05 km) 11.08, 15.02

RZ 4, 8 Vidče (5,57 km) 11.59, 15.53

Autor: Jiří Hejtmánek, Martin Břenek