Kde vznikl problém? Zjednodušeně se dá říct, že v tom, že prostě bylo v jeden moment na jednom místě (rozuměj na startu 3. RZ) moc aut a závodníci se takzvaně „kousli do ocasu“. Třetí zkouška byla totiž totožná s tou první a když přijížděly první auta s elitními jezdci na začátek třetí RZ, ještě startovaly do úvodního testu poslední vozy.

Začaly se tedy tvořit fronty a všechno se tak hodně komplikovalo. Chvíli nebylo jasno, co se bude se situací dělat a minuty ztráty pomalu nabíhaly. Nakonec se zpoždění startu zkoušky, která měla odstartovat v 19.40 hodin, vyšplhalo na více než hodinu. Jezdci pak odmítli do třetí zkoušky nastoupit s tím, že nemají dostatečně zahřáté gumy, a tak byla celá zkouška zrušena.

„S ohledem na větší počet převzatých posádek do soutěže došlo před startem RZ 3 ke zpoždění startu a následnému nedorozumění, které vyplývalo z komunikačního šumu mezi dispečinkem rally a činovníků na uvedené erzetě,“ připustil Miroslav Hošák, ředitel Bonver Valašské rally.

Podle jezdců nebylo kvůli dost výraznému zpoždění startu ani jiné možnosti, než erzetu vypustit. „Když se neodstartuje rychlostní zkouška do dvaceti minut, nemusí do ní podle řádů závodníci nastoupit. Podle toho se také k tomu přistoupilo,“ osvětlil situaci z pohledu jezdců Jaroslav Pešl, jenž jel se svým Mitsubishi Lancer EVO IX se startovním číslem 22. Dokonce i s takto relativně vysokým číslem jej „zácpa“ před startem třetí zkoušky také zastihla.

„Po odjetí dvojky jsme přijeli na start trojky a tam to bylo prostě ucpané. Ještě pořád startovaly do první erzety auta s vyššími startovními čísly, hlavně ty z Poháru K4,“ popsal situaci Pešl. Podle jezdce, který skončil v absolutním pořadí na šestnáctém místě – nejvýše z domácích valašských posádek – byly důvody posádek pro zrušení zkoušky naprosto na místě. „Když třeba dvacet nebo dokonce více minut stojíte, vychládne motor i pneumatiky, tak nejde závodit,“ zdůraznil.

Podobnou situaci, podobně jako i jeho kolegové v závodním pelotonu, ještě 31letý pilot nezažil.

„Já třeba ještě tak dlouho rally nejezdím, asi čtyři roky. Ale i kluci, co jezdí déle, taky říkali, že podobnou situaci nezažili. Je to zkušenost pro pořadatele. Když bylo tolik přihlášených aut, tak to časově prostě logicky nemohlo vyjít tak, aby z jedničky odjely všechny auta a pro trojku to bylo čisté,“ dodal Jaroslav Pešl.