Na čtvrtém podniku trucktrialového mistrovství České republiky, který se jel o předminulém víkendu v Ujkovicích u Mladé Boleslavi, dojela posádka GX Solutions Racing Teamu, která jela tentokrát v netradičním složení Bronislav Ševčík – Jaroslav Hrabovský, ve své třídě S3/1 na nepopulárním „bramborovém“ čtvrtém místě.

Tentokrát to ovšem bylo doslova peklo, kterým si musely všechny posádky v Ujkovicích projít. Na trať se již v průběhu týdne snášel hustý déšť a nejinak tomu bylo i den před závodem a také první závodní den v sobotu. „Tentokrát to byly tak náročné podmínky, jaké jsme ještě ani jednou nezažili. Neustále pršelo, tratě a jednotlivé sekce byly velmi těžce sjízdné. Traťoví komisaři vůbec nemohli pracovat a sledovat vše, co měli, i když měli na sobě pláštěnky. Prostě pořád hustě lilo, a tak se sobotní část závodů namísto do večera jela jen asi do 15 hodin,“ líčil přetěžké podmínky na čtvrtém podniku seriálu MČR pilot posádky Bronislav Ševčík. Nejhůře bylo celému týmu i příznivcům GX Solutions Racing Teamu v noci ze soboty na neděli. „Měli jsme stan v mírném dolíčku. V noci pořád pršelo a ráno jsme měli pod stříškou stanu asi patnáct centimetrů vody. Protože jsme nikdo neměli gumáky, tak jsme se tam museli pohybovat s pytli na odpadky na nohou,“ pousmál se Ševčík už s odstupem času nad ne tolik příjemnou historkou.

V nekončícím lijáku se posádka Ševčík – Hrabovský hned zkraje dvoudenního klání ukazovala ve výsledkové listině níže, než je zvyklá. „Celou sobotu jsme se pohybovali kolem pátého místa. Druhý závodní den v neděli už byly rozdíly tak obrovské, že jsme dobře věděli, že výše se už dostat nemůžeme. Proto už jsme jeli hlavně pro diváky. Těch se v neděli sešlo mnohem více, než v sobotu. Počasí se hodně zlepšilo, i sluníčko vysvitlo, tak hned byla nálada o dost lepší,“ pokračoval pilot Pragy VS3 v hodnocení závodu.

Na více, než na čtvrté místo, to ovšem tentokrát posádce GX Solutions Racing Teamu nestačilo. Po předchozích třech vítězstvích to tedy je nejhorší výsledek sezony. I tak si ale z něj oba borci velkou hlavu nedělají. „Je to přece jen sport a tentokrát nám nebylo tolik přáno. Na konci šestidílného seriálu se stejně dva nejhorší výsledky škrtají. Musím přiznat, že věřím, že ještě jeden závod ze zbývajících dvou odjedeme natolik dobře, že to bude stačit na kýžený titul,“ podotkl s úsměvem Bronislav Ševčík.

Vzhledem k tomu, že již má posádka v kapse tři prvenství, je tato odvážná teorie velmi blízká realitě. O všem klíčovém se rozhodne v závěrečných dvou podnicích šampionátu.

Pátý díl se jede poslední srpnový víkend v Kunštátě (v blízkosti Letovic či Boskovic, zhruba 70 kilometrů od Olomouce), závěrečný šestý podnik se pak jede v Praze v Hummer centru.