Životní výsledek zajel Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem. Další tři posádky dosáhly ve svých třídách na stupně vítězů. Rozmary počasí stejně jako v loňském roce i letos pořádně zamíchaly pořadatelům se závodem. Nejlépe se nepříznivými podmínkami i obtížnou tratí vypořádal kloboucký talent Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer EVO IX. Při svém druhém startu s tímto vozem dokázal držet krok se špičkou.

Riskantní volba pneu v závěru závodu a jízda na samé hraně vynesla třiadvacetiletému jezdci první vítězství v rally. „Na valašských erzetách jsem jel prvně. V loňském roce jsem havaroval hned na 1. RZ, a tak jsem si soutěž pořádně osahal až letos. Ani jsem netušil, že jsou tady tak krásné zkoušky. Do závodu jsem vstupoval s příznaky nachlazení. I proto jsme začali opatrněji. V podvědomí mne brzdil i loňský neúspěch,“ popsal předstartovní myšlenky Orsák.

Jarek nezvolil na první kolo zkoušek vhodné gumy. Dvě velké krizovky jezdci taky nedodaly na klidu. Až 3. RZ vyšla Orsákovi dle jeho představ. Na zkoušce zajel nejrychlejší čas a úvodní etapu zakončil na 7.místě. „V sobotu ráno jsem narychlo sháněl zimní gumy, ale naštěstí jich nebylo potřeba. Úvodní zkouška dne mi vyšla a já se chtěl bít o 3. místo. Ještě mne pozlobil defekt na 10. RZ, ale moc jsem tady neztratil.

Na závěrečné kolo erzet jsem vsadil na prořezané slicky a zkoušky jel jako o život. Rychleji zatím jet neumím. Při sjezdu do Vesníku jsem jel doslova přes mrtvoly a cestou kácel kolíky vytyčující trať. Jsem nesmírně šťastný,“ uvedl Orsák. Vedle vítězství v absolutním pořadí si Orsák s Vajíkem odvezli poháry za 1. místa ve třídě N4, skupině N a prvenství patří posádce i mezi juniory.

Domácí rally vyšla i Silvestru Mikuláštíkovi a Robertu Baranovi. V páteční části soutěže se posádka nemohla dostat do tempa. V sobotu již pak jel Silvestr na oko diváka. „V pátek jsme se netrefili do správné volby pneu. Soupeři ve třídě nám odskočili a bylo po závodě. Přesto jsem dokázal v sobotu obě wrc, startující ve třídě se mnou, na jedné z erzet porazit,“ konstatoval Mikuláštík.

Posádka v Subaru Impreza STi bodovala 13.místem absolutně a ve třídě S2 si došla pro pohár za 3.místo. Podruhé si vyzkoušel rally, poprvé usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX a závod dokončil na 14.místě celkově a 10. ve třídě. Řeč je o Romanu Michalíkovi. Noty mu četl Viktor Hausknotz a oba si soutěž pěkně vychutnali.

„Byl to velmi těžký závod. S Mitsubishi jsem toho před rally moc nenajezdil, a tak jsem si zkoušel, co auto umí až na uzavřených cestách. Z jízdy jsem nadšený. Vše fungovalo perfektně,“ popsal dojmy v cíli Michalík. Další devítku vodil po valašských kopcích Pavel Dohnal. Itinerář slyšel od Radima Oravy. Oba jezdci považují výsledek z Wurthky za svůj dosavadní nejlepší výkon.

„Jel jsem pro mne nové pneumatiky. Neměli jsme nejmenších problémů. Auto fungovalo v pořádku,“ těšil se z 17. místa celkově a 12. místa ve třídě N4 Pavel Dohnal. Bratři Jiří a Tomáš Daňkovi mají velký podíl na tvorbě rally. Samotnou soutěž si ovšem nechtěli nechat ujít, a tak opět proháněli dveřmi napřed červenobílého Favorita 136L. Jízdu plnou smyků zakončili bratři na 27. místě.

Za smolaře rally by se dali označit Jiří Ševeček s Pavlem Fišerem na Renaultu Clio Sport. Posádka dlouho vedla ve třídě N3. Nejprve lehký výlet mimo trať a posléze kolabující převodovka odsunuly jezdce až na 3.místo. „Na druhé sobotní zkoušce po jezdecké chybě, kdy mi sjela noha z brzdy na plyn, brnkli jsme si v zatáčce a sjeli do hromady štěrku a následně spadli do příkopy.

Bohužel, než nás diváci stačili vytáhnout, tak uběhly tři minuty. Tím jsme poškodili levou poloosu a vytekl nám olej z převodovky. Poslední dvě zkoušky jsme tím pádem jeli takřka bez převodovky. Je to pro mne malá tragedie,“ smutnil v cíli soutěže Ševeček. Posledními, kteří absolvovali celou trať byli „staří páni“ Miroslav Julínek a František Foltýn. Se Škodou Octavia TS obsadili 9.místo mezi historiky.

Tři posádky se v průběhu závodu potýkaly s technickými problémy a cíl rally viděly díky pravidlům super rally. Již 1. RZ poznamenal výkon dvojice David Spisar - Lukáš Tichý se Subaru Impreza STi. Do erzety odstartoval vůz pouze na tři válce. Další páteční zkoušky posádka neabsolvovala a zpátky na tratě vyrazila až v sobotu. Cílovou rampou projel Spisar na 17. místě ve třídě N4 a 5.místě v Matador Cupu.

Poruchy motorů byly důvodem odstoupení dvou soupeřů třídy N3. Nejprve Renault Clio Sport odstavili Jiří Krajčík s Richardem Lasevičem, později je napodobili Roman Stromšík s Petrem Měrkou na Oplu Astra OPC. Obě posádky dopravily vůz do cíle a byly klasifikovány ve třídě na 5.místě Krajčík a 6.místě Stromšík.

Pouze Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou a jejich Subaru Impreza STi nefiguruje v závěrečných výsledcích. Porucha elektroinstalace vystavila stopku posádce na první sobotní zkoušce.

„První zkouška nám nevyšla, ale dál už to bylo lepší. Osmý, desátý a druhý čas ve zbývajících RZ mě povzbudily do další části rally. Jenomže hned na první sobotní se nám auto z ničeho nic zastavilo. Zrovna jsem jel na vytočenou šestku, když najednou zhasl motor. Vypadalo to, jako kdyby někdo otočil klíčkem,“ vysvětlil odstoupení Jaromír Tomaštík.