Třináct rychlostních testů a rozmary počasí si důkladně pohrály s dvaasedmdesáti posádkami, které se postavily na start čtvrté soutěže dvoudenního mistrovství. Z valašského kvinteta vyšel vítězně Roman Švidrnoch s kitovou Felicií. Pět měsíců trvalo Švidrnochovi s Osičkou a jejich mechanikům, aby postavili a vyladili nový vůz. Nucenou přestávku udělila posádce Valašská rally, na které shořel starý vůz. Ten nový představil Roman právě ve Vyškově a mohlo to být představení úspěšné, kdyby…
„Kdyby se nám na poslední zkoušce nekousla převodovka amyšli díky tomu ven. Naštěstí se tato událost stala mezi poli. Nechci domýšlet, jak by situace dopadla, kdyby se převodovka hryzla někde v lese,“ popsal inkriminovanou událost spolujezdec Vladimír Osička. Na posádce byla znát závodní pauza. Navíc oba jezdce brzdilo nachlazení. Nový vůz fungoval velmi dobře. Jedinou chybičkou byla převodovka. „V pátek bylo vše v pořádku. V neděli začala vypadávat čtyřka a tři zkoušky před cílem i trojka.
Přesto jsme s výsledkem spokojeni. Dařilo se nám jet vyrovnaně s jezdci, kteří neměli pauzu a jsou tedy vyježdění. Start ve Vyškově splnil svůj účel. Auto jede a vrchol sezony pro nás bude v polovině října na Vsetíně, kdy se jede Wurth rally,“ zhodnotil závod Osička. Premiéra nového vozu mohla být oceněna pohárem za 3. místo ve třídě A6. Již zmíněná převodovka posunula posádku ve třídě o jedno místo dolů. Celkově obsadili Švidrnoch s Osičkou 27. příčku.
Ve Vyškově startoval i Pavel Dohnal. Valašského jezdce znají příznivci ze spojení s Jiřím Blažkem a Mitsubishi Lancer EVO IX, ale na Hané tomu bylo jinak. Dohnalovi četl noty Milan Bohm a společně posádka usedla do Hondy Civic VTi. Změnu vysvětlil Pavel takto: „Neměl jsem v plánu startovat ve Vyškově. Oslovili mne ale bratři Bohmové, abych vyzkoušel jejich auto. Bral jsem to jen jako hec. A mohu říci, že tak bezpečnou rally, jakou jsem jel o víkendu, jsem doposud nejel. Motor měl slabý výkon a rozdíl mezi čtyřkolkou a dvoukolkou je obrovský. Klidně jsem se mohl kochat přírodou kolem erzet,“ konstatoval Dohnal.
V závodě zajela posádka mimo jiné i třetí čas ve třídě na jedné ze zkoušek. Výsledek nebyl pro Pavla důležitý a rozhodně nehodlá opustit rychlé čtyřkolky. Ve Vyškově dojel na 6. místě ve třídě N2. Třetí valašskou dvojicí, která spatřila cíl, byla smíšená posádka Pavel Vaculík a Hana Sichová – Vránská se Škodou 110L, která jela mezi historiky a na Vyškovsku si dojela pro 2. místo ve třídě C0. Dvě posádky využily pravidel super rally, která umožňuje odstartovaným jezdcům za určitých podmínek nastoupit i do další etapy závodu, respektive aby byli hodnoceni v cíli rally. Roman Stromšík s Petrem Měrkou odjížděli do Vyškova s vědomím, že v Oplu Astra OPC nemají stoprocentně připravenou převodovku.
Ta dostala na Barum rally pořádně zabrat a na sestavení nové nebyl pro posádku dostatek času. Sobotní zkoušky vyšly posádce dobře. Průběžně se pohybovala okolo druhého místa ve třídě N3. Ve druhé etapě se začala ozývat slabina vozu. Pět erzet před koncem rally posádka svůj vůz odstavila, neboť funkční byly pouze tři rychlostní stupně. Dál jet nemělo smysl. „Možná bychom s tímto hendikepem závod dokončili, ale zbytečně bychom brzdili posádky startující za námi. Přesto jsem spokojený. Tratě zde byly nádherné, škoda jen toho počasí,“ uvedl k rally Roman Stromšík. Posádka dopravila poškozený vůz do cíle a byla klasifikována na 4. místě.
Pravidel super rally využila také dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík na Mitsubishi Lancer EVO VII. Této možnosti využila posádka hned dvakrát. V sobotu pozlobila převodovka, v neděli pro změnu zdravotní stav jezdce. „Do Vyškova jsme odjížděli s cílem získat body do juniorského mistrovství. To se nakonec i podařilo. Na první zkoušce asi dva kilometry po startu jsem podřazoval do jednoho z vracáků. Třetí srychlostní stupeň se mi ale zařadit nepodařilo.
Později se dostala mimo hru i čtyřka a soutěž jsme dokončovali bez fungující spojky. Mechanici v servisu zvládli výměnu převodovky, ale vyskytly se problémy okolo spojky. Proto jsme využili super rally a vůz dali do uzavřeného parkoviště dodatečně. V neděli jsme odjeli pouze dvě zkoušky. Můj zdravotní stav mi nedovolil jet ve stoprocentní koncentraci, proto jsme odstoupili,“ vysvětloval k soutěži Jaroslav Orsák, jenž spolu s Karlem využil super rally podruhé a v cíli rally byli klasifikováni na 12. místě v N4.