Do uzávěrky přihlášek zbývají již jen poslední dva dny, v pondělí 15. března se startovní listina definitivně uzavře.

Stejně jako loni se pochopitelně bude na co dívat. Organizátoři doposud obdrželi bezmála padesát přihlášek od posádek ze tří států – z České republiky, Polska a Slovenska.

Fanoušci se mohou těšit na skvělé jezdecké obsazení. Přihlášeni jsou například Václav Pech, Václav Arazim (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), Pavel Valoušek, Antonín Tlusťák (oba Škoda Fabia S2000), Jaromír Tarabus (Ford Fiesta S2000) a Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi).

Na seznamu přihlášených posádek nechybí ani další přední jezdci Emil Triner, Vladimír Barvík, Milan Liška (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) či Lubomír Minařík (Renault Clio R3). A co je hlavní, ještě mohou přibýt na seznam další skvělí jezdci.

„Předpokládáme, že se nám přihlásí sedmdesát až osmdesát posádek. Každoročně chodí nejvíce přihlášek v poslední dny před uzávěrkou,“ prozrazuje starou pravdu ředitel Valašské rally Miroslav Hošák. „Z řady telefonátů víme, že řada předních jezdců se chystá na Valašsko a přihlášku ještě zašlou. Každopádně nás čeká kvalitní startovní pole a vyloučit nemůžeme ani překvapení v jezdeckém poli,“ dodal tajemně Hošák.

Úvodní podnik velkého českého mistráku bude tradičně mít centrum na náměstí ve Valašském Meziříčí, odkud vyjede na trať první vůz v pátek 26. března v 17.10 hodin. Cílovou rampou pak projede vítěz rally o den později v 17.18 hodin.

Letošní Valaška měří ve dvou etapách 532 kilometrů a obsahuje dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 173 kilometrů. Nejkratší je RZ Špičky, která se jede jako první a potom znovu jako čtvrtá v pořadí (9,96 km). Naopak suverénně nejdelší zkouškou je legendární RZ Santov z Vesníku do Velké Lhoty, která se jede jako 11. a 12. v pořadí a měří úctyhodných 26 kilometrů.

Minulý ročník byl kvůli tragické havárii, při které zemřeli tři lidé, ukončen již po šesti erzetách. Zvítězili Roman Kresta a Petr Gross (Peugeot 207 S 2000) před dvojicí Jan Kopecký a Petr Starý (Škoda Fabia S 2000) a třetími Václavem Pechem a Petrem Uhlem (Mitsubishi Lancer EVO IX).