Jubilejní 30. ročník Bonver Valašské rally ozdobí úřadující vicemistr IRC Josef Kopecký s tovární Škodou Fabia S2000, čtyřnásobný vítěz Valašky Roman Kresta se stejným vozem, pětinásobný český šampion Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX) a také obhájce loňského prvenství Pavel Valoušek. S jakým autem pojede, však není jisté.

Vítěz celého loňského domácího šampionátu se totiž tři týdny před začátkem sezony dozvěděl, že Škoda Motosport už jeho tým nebude podporovat, a otrokovický jezdec tak musel narychlo shánět náhradu.

„Zavolejte mi v pondělí, řeknu vám více,“ odpovídal Valoušek na včerejší tiskové konferenci Valašky na dotazy ohledně své techniky. „Prozradím jen, že to bude vůz S2000.“

S nejnižším číslem vyrazí na trať úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), který se českým fanouškům motoristického sportu ukáže letos jen na Valašce a v srpnu na zlínské Barum rally. „Naší prioritou je evropský šampionát, jehož součástí je Barumka. Valaška je pro nás na rozježdění. Absolvujeme ji bez nutnosti bodovat a bez tlaku, takže si ji užijeme,“ těší se Tlusťák.

Pořadatelé zaregistrovali celkem 70 přihlášených posádek z Česka, Polska a Slovenska, které během pátku a soboty absolvují 10 rychlostních zkoušek o délce 150,84 kilometru. „Je to minimální soutěžní hranice. Každý kilometr je drahý, snažili jsme se tím závodníkům ušetřit finance,“ vyložil ředitel Valašky Miroslav Hošák.

Letošní itinerář se rodil těžce. „Po podzimních komunálních volbách se měnily radnice a řada z nich neměla s rally zkušenosti. Proto jsme později než obvykle získali povolení na uzávěry komunikací a v některých případech potřebná razítka stále nemáme,“ posteskl si Hošák. „Valaška tím ale ohrožená není,“ uklidnil vzápětí fanoušky motoristického sportu, pro něž mají pořadatelé dvě varianty vstupného. Za sto korun na celou rally, nebo třicet na jednotlivé zkoušky.