Valašskomeziříčská dvojice jezdící v barvách Toba Czech MH Racing Teamu na prvním podniku Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally musela odstoupit ve čtvrté rychlostní zkoušce a to z výborného 15. místa absolutně.K 31­. narozeninám, které oslaví Jaroslav Pešl přesně na Apríla, si tedy dáreček v podobě pěkného výsledku na Valašce nedal.

První závod nové sezony začala posádka Pešl – Juřica solidním 19. místem absolutně na první erzetě. Pak přišlo zlepšení na 15. místo absolutně (8. ve třídě N3). Ve třetím testu to bylo opět 19. místo absolutně a po třech testech celkové 15. místo absolutně (9. ve třídě N3). Čtvrtou erzetu, která byla zároveň poslední v prvním dnu rally, už však Pešl nedokončil. Na vině byl propálený píst na motoru jeho Mitsubishi Lancer EVO IX. „Je to určitě pro nás škoda, že nás zastavila technická závada. Po počátečním oťukávání jsme se začínali cítit v autě čím dál lépe a šlapalo nám to dobře,“ vrací se k Valašské rally pilot posádky Jaroslav Pešl.

I když samozřejmě zavládlo po nuceném odstoupení ze soutěže v týmu určitě zklamání, na druhou stranu se na to všichni dívali i z jiné, té pozitivnější stránky. „Na to, že to byla první soutěž sezony, to nebylo nejhorší. Sice jsme nedojeli, ale pocit z toho máme celkem dobrý. Odstupovali jsme někde na hranici absolutní patnáctky. Hlavní ale je, že víme, že jsme měli i na víc. Ještě jsme měli rezervy. Kdyby nás nezastavila technika, věřím, že bychom byli ještě o něco rychlejší,“ je přesvědčen pilot posádky Toba Czech Racing Teamu, pro něj to byla třetí Valašská rally v kariéře.

Poprvé jel Pešl legendární Valašku v roce 2009 ještě na voze Honda Civic Vti, loni už jel na Mitsubishi Lancer EVO IX. Se stejným vozem jako loni vyráží posádka i do právě načaté letošní sezony 2011. Jen s několika důležitými úpravami a změnami. A jak to vlastně v zimní pauze vypadá uvnitř rallyového týmu, který se připravuje na nový ročník soutěží? Popravdě řečeno, skoro všechen volný čas posádky i mechaniků padne na tohoto „koníčka“. Posuďte sami. „Hodně jsme na autě přes zimu zapracovali, v podstatě je celé předělané. Upravovali jsme celkové nastavení podvozku, jiné je i nastavení zadního diferenciálu. Vzalo to hodně času, ale bez toho by to nešlo,“ nechává 30letý jezdec nahlédnout do příprav závodního speciálu. O tom, že se s nastavením vozu vydal tým správným směrem, svědčí i dosažené časy v erzetách, které stihla posádka na Valašce odjet ještě před technickým problémem a odstoupením. „Jsem přesvědčený, že auto máme na sezonu připravené dobře. S časy v erzetách jsme byli spokojeni a věřím, že to prodáme na dalších soutěžích,“ plánuje si Pešl, jenž do nové sezony vyrazil v úplně nových týmových barvách. Loňskou modrou vystřídala letošní zbrusu nová kombinace černá-růžová-modrá .

Po prvním startu sezony na Valašské rally, která patří do velkého mistráku, se již nyní bude posádka z Valašského Meziříčí plně soustředit především na sprintový šampionát. „Valašku jsme chtěli jet za každou cenu, protože je to pro nás takový domácí závod, na kterém je spousta fanoušků a známých. Ale v sezoně se budeme stejně jako loni soustředit hlavně na sprinty,“ naznačuje plány týmu na rok 2011 Jaroslav Pešl. A kde by se chtěla posádka vidět ve výsledkových listinách spritového šampionátu? „Pokud všechno bude klapat, tak bychom byli moc rádi, kdybychom se na sprintech pohybovali někde kolem desátého místa absolutně. To by bylo hodně dobré,“ přeje si na prahu nové sezony Jaroslav Pešl.