V roce 2008 obsahovalo trucktrialové mistrovství České republiky šest závodů. Na všech soutěžích byl ve třídě S4 jediný vítěz: Adam Staněk s navigátorem Josefem Řičičářem. Oprávněně proto na konci loňské sezony převzali titul mistrů republiky. V polovině dubna letošního roku začala nová sezona a Adam s Josefem opět vystoupali ve třídě S4 na nejvyšší stupínek. „Vloni jsme prvně startovali s šestikolkou – Tatrou 815 6×6 VVN. Výsledky nás v průběhu roku velmi těšily a závěrečný titul byl tím nejlepším a nejkrásnějším, co nás mohlo potkat. Proto jsme byli já i „Candát“ velmi zvědaví, s čím na nás vyrukují soupeři a jaká vlastně bude letošní sezona,“ uvedl Adam Staněk.

První část letošního pětidílného mistrovství se uskutečnila ve vojenském prostoru v Milovicích nedaleko Nymburka. Pořadatelé převzali necelou padesátku soutěžících. Jednotlivé posádky pak měly za úkol projet vytyčené průjezdní sekce s minimálním počtem trestných bodů. „Počasí po oba soutěžní dny přálo, a tak se na závodišti sešlo velké množství diváků.

Ti pak mohli vidět nákladní vozy v různých bočních náklonech nebo v divácky atraktivních brodech,“ představil v krátkosti trať Adam Staněk. Samotná soutěž se pro Tatru 815 6×6 VVN se startovním číslem 401 vyvíjela velmi dobře. Na startu byli oba borci ještě trošku nervózní, ale postupně se dostávali do pohody a bezpečně šli za vítězstvím.

„Přes zimní přestávku jsme na autě provedli několik změn a ty jsme si v úvodu prvního soutěžního dne osahávali. Poté, co jsme se dostali do vedení v naší skupině, jsme si toto postavení už jen hlídali. Změny, které jsme na Tatře provedli během pauzy mezi sezonami, se nám velmi osvědčily. Pozitivně bych hodnotil také přípravu na letošní sezonu, neboť během dvou soutěžních dní jsme na vozidle neměli nejmenší problém,“ zhodnotil úvodní závod zděchovský jezdec.

Posádka si od závodění v terénu moc neodpočine. Další závod mistrovství České republiky je v kalendáři zařazen na konec května, kdy trucktrialové posádky bude hostit lom nedaleko Mohelnice.

MIROSLAV VEBR